Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125067
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Marsiglia, Ana Carolina | - |
dc.contributor.author | Martins, Lígia Márcia | - |
dc.date.accessioned | 2015-07-15T18:28:19Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:52:06Z | - |
dc.date.available | 2015-07-15T18:28:19Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:52:06Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier | http://www.portalseer.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9702 | - |
dc.identifier.citation | Germinal: Marxismo e Educação em Debate, v. 5, n. 2, p. 97-105, 2013. | - |
dc.identifier.issn | 2175-5604 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/125067 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125067 | - |
dc.description.abstract | Teacher training is a frequent academic theme and object of various approaches. This article aims at presenting a few contributions of historical-critical pedagogy to this debate. It takes into account the concept of human-being, development and role of the school, opposing current parameters which empty and devalue teachers and, consequently, school education. | en |
dc.description.abstract | La formación de profesores es un tema recurrente en la educación y sus enfoques son muy diferentes. En este artículo, intentamos presentar algunas contribuciones de la pedagogía histórica-crítica para ese debate, considerando la concepción del ser humano, el desarrollo y el papel de la escuela, en contraposición a los parámetros actuales que producen la pérdida y la desvalorización del profesor y, por consecuencia, de la educación escolar. | es |
dc.description.abstract | A formação de professores é tema recorrente na academia e suas abordagens são as mais diversas. Nesse artigo procuramos apresentar algumas contribuições da pedagogia histórico-crítica para esse debate, levando em conta a concepção de ser humano, desenvolvimento e o papel da escola, em contraposição aos parâmetros atuais que produzem o esvaziamento e a desvalorização do professor e, consequentemente, da educação escolar. | pt |
dc.format.extent | 97-105 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Historical-critical pedagogy | en |
dc.subject | Teacher training | en |
dc.subject | School education | en |
dc.subject | Pedagogía histórica-crítica | es |
dc.subject | Formación de profesores | es |
dc.subject | Educación escolar | es |
dc.subject | Pedagogia histórico-crítica | pt |
dc.subject | Formação de professores | pt |
dc.subject | Educação escolar | pt |
dc.title | Contribuições da pedagogia histórico-crítica para a formação de professores | pt |
dc.title.alternative | Contributions of historical-critical pedagogy to teacher training | en |
dc.title.alternative | Contribuciones de la pedagogía histórica crítica para la formación de profesores | es |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Avenida Edmundo Coube, s/n, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Avenida Edmundo Coube, s/n, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN2175-5604-2013-05-02-97-105.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Germinal: Marxismo e Educação em Debate | - |
dc.identifier.lattes | 4750238843129381 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.