You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125067
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMarsiglia, Ana Carolina-
dc.contributor.authorMartins, Lígia Márcia-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:28:19Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:52:06Z-
dc.date.available2015-07-15T18:28:19Z-
dc.date.available2016-10-25T20:52:06Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://www.portalseer.ufba.br/index.php/revistagerminal/article/view/9702-
dc.identifier.citationGerminal: Marxismo e Educação em Debate, v. 5, n. 2, p. 97-105, 2013.-
dc.identifier.issn2175-5604-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/125067-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125067-
dc.description.abstractTeacher training is a frequent academic theme and object of various approaches. This article aims at presenting a few contributions of historical-critical pedagogy to this debate. It takes into account the concept of human-being, development and role of the school, opposing current parameters which empty and devalue teachers and, consequently, school education.en
dc.description.abstractLa formación de profesores es un tema recurrente en la educación y sus enfoques son muy diferentes. En este artículo, intentamos presentar algunas contribuciones de la pedagogía histórica-crítica para ese debate, considerando la concepción del ser humano, el desarrollo y el papel de la escuela, en contraposición a los parámetros actuales que producen la pérdida y la desvalorización del profesor y, por consecuencia, de la educación escolar.es
dc.description.abstractA formação de professores é tema recorrente na academia e suas abordagens são as mais diversas. Nesse artigo procuramos apresentar algumas contribuições da pedagogia histórico-crítica para esse debate, levando em conta a concepção de ser humano, desenvolvimento e o papel da escola, em contraposição aos parâmetros atuais que produzem o esvaziamento e a desvalorização do professor e, consequentemente, da educação escolar.pt
dc.format.extent97-105-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectHistorical-critical pedagogyen
dc.subjectTeacher trainingen
dc.subjectSchool educationen
dc.subjectPedagogía histórica-críticaes
dc.subjectFormación de profesoreses
dc.subjectEducación escolares
dc.subjectPedagogia histórico-críticapt
dc.subjectFormação de professorespt
dc.subjectEducação escolarpt
dc.titleContribuições da pedagogia histórico-crítica para a formação de professorespt
dc.title.alternativeContributions of historical-critical pedagogy to teacher trainingen
dc.title.alternativeContribuciones de la pedagogía histórica crítica para la formación de profesoreses
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Avenida Edmundo Coube, s/n, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Avenida Edmundo Coube, s/n, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2175-5604-2013-05-02-97-105.pdf-
dc.relation.ispartofGerminal: Marxismo e Educação em Debate-
dc.identifier.lattes4750238843129381-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.