You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125074
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorReis, Verônica Lima dos-
dc.contributor.authorMaia, Ana Cláudia Bortolozzi-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:28:20Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:52:07Z-
dc.date.available2015-07-15T18:28:20Z-
dc.date.available2016-10-25T20:52:07Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://periodicos.ufpel.edu.br/ojs2/index.php/caduc/article/view/2099-
dc.identifier.citationCadernos de Educação, v. 41, p. 188-207, 2012.-
dc.identifier.issn0104-1371-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/125074-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125074-
dc.description.abstractThis study investigated, by descriptive documental research, the intervention models in Sexual Education in the school with the participation of the family and use of new technologies. The methodological stages were: collects in bases of data, selection and reading of the studies and elaboration of thematic groupings, by the content analysis. Four thematic group were elaborated: 1) intervention models with professionals; 2) intervention models with adolescents; 3) intervention models with the direct participation of the family and 4) Appreciation of the family’s participation in sexual education. The analised articles prioritize the adolescent population, when descrive the intervention. Few studies consider the family as important to sexual education and the techniques of the computer science are not very explored as pedagogic resources.en
dc.description.abstractEste estudo investiga, por meio da pesquisa documental descritiva, os modelos de intervenção em Educação Sexual na escola com a participação da família e uso de novas tecnologias. As etapas metodológicas foram: coleta em bases de dados, seleção e leitura dos estudos e elaboração de agrupamentos temáticos, a partir da análise de conteúdo. Foram elaborados quatro núcleos temáticos: 1) Modelos de intervenção com profissionais; 2) Modelos de intervenção com adolescentes; 3) Modelos de intervenção com a participação direta da família e 4) Apreciação da participação da família na educação sexual. Os artigos analisados priorizam a população adolescente, quando descrevem a intervenção. Poucos consideram a importância da família para a educação sexual e as técnicas da informática são pouco exploradas como recursos pedagógicos.pt
dc.format.extent188-207-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectSexual educationen
dc.subjectInterventionen
dc.subjectTechnology of the Educationen
dc.subjectEducação sexualpt
dc.subjectIntervençãopt
dc.subjectTecnologia da Educaçãopt
dc.titleEducação sexual na escola com a participação da família e o uso de novas tecnologias da educação: um levantamento bibliográficopt
dc.title.alternativeSexual Education in the school with family’s participation and the use of Education’s new technologies: a bibliographical risingen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia, Faculdade de Ciências de Bauru-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia, Faculdade de Ciências de Bauru-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN0104-1371-2012-41-188-207.pdf-
dc.relation.ispartofCadernos de Educação-
dc.identifier.lattes418187005680125-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.