You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125120
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPaula, Luciane de-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:28:28Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:52:13Z-
dc.date.available2015-07-15T18:28:28Z-
dc.date.available2016-10-25T20:52:13Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://seer.fclar.unesp.br/casa/article/view/2953-
dc.identifier.citationCASA, v. 8, n. 1, p. 01-14, 2010.-
dc.identifier.issn1679-3404-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/125120-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125120-
dc.description.abstractThis article reflects on Arnaldo Antunes‟ (AA) poetics. For this purpose, both the contributions of Fontanille and Zilberberg regarding tensivity, as well as some ideas of Tatit regarding song semiotics. The aim is to think about how the dance between enunciation and enunciate is structured in AA within poetical architecture as exemplified here based on the analysis of the poem “Palavra”. The hypothesis is that the tension between the two central nuclei of the poem, metalanguage and erotism, are the essential compositional marc of AA poetical stylistics. The results lead to the reflection that the musical tension is the game that guarantees the movement between the density of the word and the erotic fluidity of the authorial (metalinguistic) act of production.en
dc.description.abstractEste artigo reflete sobre a poética de Arnaldo Antunes (AA). Para isso, pauta-se, tanto nas contribuições de Fontanille e Zilberberg, no que concerne à tensividade, quanto nas ideias de Tatit, no que se refere ao estudo da semiótica da canção. O objetivo é pensar em como se estrutura a dança entre enunciação e enunciado na arquitetônica poética de AA, exemplificada aqui pela análise do poema “Palavra”. A hipótese é a de que a tensão entre os dois núcleos centrais do poema analisado, metalinguagem e erotismo, seja o traço composicional essencial da estilística poética de AA. Os resultados levam à reflexão de que a tensão musical é o jogo que garante a movimentação entre a densidade da palavra e a fluidez erótica do ato de produção (metalinguístico) autoral.pt
dc.format.extent1-14-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectPoeticsen
dc.subjectSemioticsen
dc.subjectArnaldo Antunesen
dc.subjectMetalanguageen
dc.subjectErotismen
dc.subjectPoéticapt
dc.subjectSemióticapt
dc.subjectArnaldo Antunespt
dc.subjectMetalinguagempt
dc.subjectErotismopt
dc.titleA palavra poética de Arnaldo Antunespt
dc.title.alternativeArnaldo Antunes poetics palavraen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Av. Dom Antonio, 2100, Parque Universitário, CEP 19806900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Av. Dom Antonio, 2100, Parque Universitário, CEP 19806900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1679-3404-2010-08-01-01-14.pdf-
dc.relation.ispartofCASA-
dc.identifier.lattes9546185363173636-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.