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Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125121
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DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSouza, Rosa Fátima de-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:28:28Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:52:13Z-
dc.date.available2015-07-15T18:28:28Z-
dc.date.available2016-10-25T20:52:13Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://ufrn.emnuvens.com.br/educacaoemquestao/article/view/5103-
dc.identifier.citationRevista Educação em Questão, v. 45, n. 31, p. 61-81, 2013.-
dc.identifier.issn0102-7735-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/125121-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125121-
dc.description.abstractIn the 1940’s and 1950’s the Brazilian government implemented various policies towards the development of rural education adopting innovative orientations experienced in other iberoamerican countries. This article covers a study on the circulation and appropriation of education models seeking to apprehend the implications of the comparative operations by questioning the national processes in their interrelationship with much more ample phenomena of internationalization and globalization. The article uses as source of analysis the document entitled “Rural Education in Mexico” elaborated by Manoel Bergstrom Lourenço Filho, in 1951, and later published in a Brazilian Magazine of Pedagogical Studies, in 1952. The article discusses the narrative construction of this report and the comparing operations which Lourenço Filho has undertook presenting the Mexican education as a model.en
dc.description.abstractNas décadas de 1940 e 1950 do século XX, o governo brasileiro implementou várias políticas voltadas para o desenvolvimento da educação rural, adotando orientações inovadoras experimentadas em outros países da Ibero América. Este texto compreende um estudo sobre circulação e apropriação de modelos educacionais buscando apreender as implicações das operações comparativas interrogando os processos nacionais em suas inter-relações com fenômenos mais amplos de internacionalização e globalização. O estudo utiliza como fonte de análise o documento intitulado Educação Rural no México, elaborado por Manoel Bergstrom Lourenço Filho, em 1951 e posteriormente publicado na Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos em 1952. O texto põe em questão a constru- ção narrativa desse relatório e as operações de comparação que Lourenço Filho empreendeu apresentando a educação mexicana como modelar.pt
dc.format.extent61-81-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectRural educationen
dc.subjectHistory of Rural Educationen
dc.subjectCirculation of education modelsen
dc.subjectEducação ruralpt
dc.subjectHistória da educação ruralpt
dc.subjectCirculação de modelos educacionaispt
dc.titleA educação rural no México como referência para o Brasilpt
dc.title.alternativeThe rural education in Mexico as a reference for Brazilen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú, Km 01, Campus, CEP 14800-901, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú, Km 01, Campus, CEP 14800-901, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN0102-7735-2013-45-31-61-81.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Educação em Questão-
dc.identifier.lattes6453276942134992-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

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