You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125122
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLeão, Andreza Marques de Castro-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:28:28Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:52:13Z-
dc.date.available2015-07-15T18:28:28Z-
dc.date.available2016-10-25T20:52:13Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/4803-
dc.identifier.citationRevista Ibero-Americana de Estudos em Educação, v. 6, n. 1, p. 118-136, 2011.-
dc.identifier.issn1982-5587-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/125122-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125122-
dc.description.abstractThe motivation of the pupils has been pointed as one of the factors that have influenced directly about what and as they learn. The boardings social-cognitivists of the motivation point two orientations: the intrinsic, that it is seen as natural trend of the individual, in which it executes an activity for considering it attractive, and the extrinsical, with the purpose to take care of to requests or pressures of other people, or to demonstrate to aptitudes and abilities. This research investigates the extrinsical motivation and its consequences in the pertaining to school performance of a pupil considered for the professors as having learning difficulties. The results of the research indicate the influence of the pertaining to school and familiar environment in the motivation and, this in the pertaining to school performance of the pupil, pointing the relevance of studies on the thematic one.en
dc.description.abstractA motivação dos alunos tem sido apontada como um dos fatores que tem influenciado diretamente o quê e como eles aprendem. As abordagens sócio-cognitivistas da motivação apontam duas orientações: a intrínseca, que é vista como tendência natural do indivíduo, no qual ele executa uma atividade por considerá-la atraente, e a extrínseca, com a finalidade de atender solicitações ou pressões de outras pessoas, ou de demonstrar competências e habilidades. Este trabalho investiga a motivação extrínseca e seus reflexos no desempenho escolar de uma aluna considerada pelos professores como tendo dificuldades de aprendizagem. Os resultados da pesquisa indicam a influência do ambiente escolar e familiar na motivação e, esta no desempenho escolar da aluna, apontando a relevância de estudos sobre a temática.pt
dc.format.extent118-136-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectMotivationen
dc.subjectLearningen
dc.subjectSchool and familiar environmenten
dc.subjectMotivaçãopt
dc.subjectAprendizadopt
dc.subjectAmbiente escolar e familiarpt
dc.titleA (des) motivação extrínseca no contexto escolar: análise de um estudo de casopt
dc.title.alternativeThe extrinsical motivation in the school context: analysis of a case studyen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú km 01, mo, CEP 14800-901, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú km 01, mo, CEP 14800-901, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1982-5587-2011-06-01-01-118-136.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Ibero-Americana de Estudos em Educação-
dc.identifier.lattes6817625850441625-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.