You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125124
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRocha, Celso Fernando-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:28:29Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:52:13Z-
dc.date.available2015-07-15T18:28:29Z-
dc.date.available2016-10-25T20:52:13Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://revistas.gel.org.br/estudos-linguisticos/article/view/438-
dc.identifier.citationEstudos Linguísticos, v. 43, n. 1, p. 286-297, 2014.-
dc.identifier.issn1413-0939-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/125124-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125124-
dc.description.abstractIn this paper we discuss and present the first results gathered from the compilation of a learner corpus comprised of texts written by university students (Language, Literature and Translation Course). We made use of Corpus Linguistics and observations of researchers from the learner’s corpus field, in order to compile and analyze a corpus of argumentative and descriptive texts written in Spanish. Four hundred compositions were collected (about 120 thousand words) from August 2011 to December 2012. The methodology adopted assisted us considerably in maintaining a comprehensive working agenda, taking into consideration students’ needs and using the data collected as subsidy to improve classroom management of content. We also present the difficulties faced during the data gathering and propose procedures do avoid or minimize them.en
dc.description.abstractApresentamos neste artigo os primeiros encaminhamentos adotados durante a coleta e a análise de textos escritos por alunos universitários. Utilizamos a Linguística de Corpus e pontuações de autores que pesquisam a elaboração de corpus de aprendizes, com vistas à construção e à posterior análise de um corpus em espanhol composto de textos argumentativos e descritivos. Foram coletadas 400 redações (aproximadamente 120 mil palavras) no período de agosto de 2011 a dezembro de 2012. A metodologia adotada ajudou consideravelmente no estabelecimento de uma agenda de trabalho docente atenta às necessidades reais dos aprendizes, além de fornecer subsídios para um melhor encaminhamento, em sala de aula, das principais dificuldades apresentadas. Tratamos, também, das dificuldades enfrentadas durante a coleta e propomos procedimentos para evitá-las ou minimizá-las.pt
dc.format.extent286-297-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectCorpus linguisticsen
dc.subjectLearner corpusen
dc.subjectSpanish languageen
dc.subjectLexicon and pedagogyen
dc.subjectLinguística de Corpuspt
dc.subjectCorpus de aprendizespt
dc.subjectLíngua espanholapt
dc.subjectPedagogia e léxicopt
dc.titleA coleta de corpus de aprendizes: questões qualitativas em uma pesquisa sobre a escrita de aprendizes de língua espanholapt
dc.title.alternativeCollecting learner corpus: qualitative issues in research about the writing ability of Spanish language learnersen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, Sao Jose do Rio Preto, Cristóvão Colombo, 2265, Jardim Nazareth, CEP 15054-000, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências Letras e Ciências Exatas de São José do Rio Preto, Sao Jose do Rio Preto, Cristóvão Colombo, 2265, Jardim Nazareth, CEP 15054-000, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.relation.ispartofEstudos Linguísticos-
dc.identifier.lattes4376809612317029-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.