You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125127
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOliveira, Raíssa Medici de-
dc.contributor.authorNascimento, Edna Maria Fernandes dos Santos-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:28:29Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:52:13Z-
dc.date.available2015-07-15T18:28:29Z-
dc.date.available2016-10-25T20:52:13Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://seer.fclar.unesp.br/casa/article/view/6102-
dc.identifier.citationCASA, v. 11, n. 1, p. 85-100, 2013.-
dc.identifier.issn1679-3404-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/125127-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125127-
dc.description.abstractIn this article, we aim at analysing, from the perspective of greimasian semiotic theory, how the actor contemporary woman is built in three advertisements published in the magazine VOCÊ S/A in editions of years 2001, 2004 and 2011. Although we have chosen to organize the analysis in that order, the issue of time is not the focus of our work. Our focus in this work will be on the thematic roles of wife, mother, housewife, professional and “woman”, played by the actor who, entering in conjunction with the advertised objects, can be a fulfilled wife/mother and a successful professional or, even, can be “more woman”.en
dc.description.abstractNeste artigo, nosso objetivo é analisar, sob a perspectiva da teoria semiótica greimasiana, o modo como o ator mulher contemporânea é construído em três publicidades veiculadas no periódico VOCÊ S/A em exemplares dos anos 2001, 2004 e 2011. Embora tenhamos optado por organizar as análises nessa ordem, a questão temporal não é o cerne do nosso trabalho. Nosso enfoque, neste trabalho, recairá sobre os papéis temáticos de esposa, mãe, dona-de-casa, profissional e “mulher”, desempenhados por esse ator que, entrando em conjunção com os objetos anunciados, pode ser esposa/mãe realizada e profissional bem-sucedida ou, ainda, pode ser “mais mulher”.pt
dc.format.extent85-100-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectWomanen
dc.subjectVOCÊ S/A magazineen
dc.subjectAdvertisementen
dc.subjectGreimassian semioticsen
dc.subjectActoren
dc.subjectMulherpt
dc.subjectRevista VOCÊ S/Apt
dc.subjectPublicidadept
dc.subjectSemiótica greimasianapt
dc.subjectAtorpt
dc.titleA construção do ator mulher contemporânea em publicidades de Você S/Apt
dc.title.alternativeThe construction of the actor contemporary woman in Você S/A advertisementsen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, RODOVIA ARARAQUARA-JAÚ KM 1, DOS MACHADOS, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, RODOVIA ARARAQUARA-JAÚ KM 1, DOS MACHADOS, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1679-3404-2013-11-01-85-100.pdf-
dc.relation.ispartofCASA-
dc.identifier.lattes2615353261530046-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.