You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125172
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVieira, Sabrina-
dc.contributor.authorBarbosa, Eliza Maria-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:28:34Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:52:19Z-
dc.date.available2015-07-15T18:28:34Z-
dc.date.available2016-10-25T20:52:19Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://www.revistas.ufg.br/index.php/poiesis/article/view/17303-
dc.identifier.citationPoiésis, v. 9, n. 2, p. 78-101, 2011.-
dc.identifier.issn1679-2319-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/125172-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125172-
dc.description.abstractThe general objective of this work is to analyze the conceptions of teaching and learning of kindergarten teachers use in their teaching practices and resources they adopt to work the subjects with the children. As a starting point for the research we considered the assumption that the teaching activities of teachers were supported by some principles of the psychogenetic paradigm, the theoretical basis of the constructivist pedagogical movement. However, by means of the observations and analysis carried out, our hypothesis was not consolidated because the practices of teachers and their conceptions of learning differ from the constructivist perspective announced. What can be concluded is that these teachers understand their role and the role of the school, more specifically the processes of teaching, as something that actually promotes the intellectual development of children effectively.en
dc.description.abstractEstabelecemos como objetivo geral neste trabalho, analisar as concepções de ensino e aprendizagem que os professores da Educação Infantil utilizam em suas práticas pedagógicas e os recursos que estes adotam para trabalhar os conhecimentos com as crianças. Ao iniciarmos a pesquisa partimos da hipótese de que as atividades de ensino dos professores estavam apoiadas em alguns princípios do paradigma psicogenético, base teórica do movimento pedagógico construtivista. Entretanto, através das observações e análises realizadas, nossa hipótese não se consolidou, pois as práticas das professoras bem como suas concepções de aprendizagem diferenciam-se da perspectiva construtivista anunciada. O que se pode concluir é que essas professoras entendem o seu papel e o papel da escola, mais especificamente os processos de ensino, como aquilo que promove de fato o desenvolvimento intelectual das crianças de modo efetivo.pt
dc.format.extent78-101-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectEarly childhood educationen
dc.subjectEducational practicesen
dc.subjectPsychologyen
dc.subjectEducação Infantilpt
dc.subjectPráticas educativaspt
dc.subjectPsicologiapt
dc.titleConcepções e práticas de ensino na educação infantil: psicologia e educaçãopt
dc.title.alternativeConceptions and teaching practices in early childhood education: psychology and educationen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionUniversidade Federal de Goiás (UFG)-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara - Jaú Km 1, Bairro dos Machados, CEP 14800-901, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1679-2319-2011-09-02-78-101.pdf-
dc.relation.ispartofPoiésis-
dc.identifier.lattes9922907436527599-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.