You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125200
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRamos, Karin Adriane Henschel Pobbe-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:28:38Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:52:22Z-
dc.date.available2015-07-15T18:28:38Z-
dc.date.available2016-10-25T20:52:22Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://www.gel.org.br/estudoslinguisticos/v41-2_sumario.php-
dc.identifier.citationEstudos Linguísticos, v. 41, n. 2, p. 539-552, 2012.-
dc.identifier.issn1413-0939-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/125200-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125200-
dc.description.abstractThe project Teletandem, linked to the Centro de Línguas e Desenvolvimento de Professores UNESP/Assis, promotes the interaction between undergraduates students in Languages and undergraduates students from foreign universities in order to promote the teaching of Portuguese for those who do not speak Portuguese and give an opportunity to Brazilian students to learn a foreign language. Therefore there is a different context that can result in new forms of statements produced in this specific area of human activity. The present paper aims to present a description of Teletandem sessions as a discursive gender according to the gender theory, showing the multiplicity of discursive genders that emerge during an interaction. We also intend to verify the levels of Critical Language Awareness among Brazilian participants according to the Critical Discourse Analysis.en
dc.description.abstractO projeto Teletandem, vinculado ao Centro de Línguas e Desenvolvimento de Professores, da UNESP de Assis, promove a interação entre alunos do curso de Letras e estudantes de universidades estrangeiras, com o objetivo de divulgar o ensino do português para falantes de outras línguas e proporcionar o aprendizado de um outro idioma para os interagentes brasileiros. Têm-se, portanto, um contexto diferenciado que pode resultar em novas formas de enunciados produzidos nessa área específica da atividade humana. O presente estudo tem como objetivo descrever a sessão de Teletandem, sob a perspectiva da teoria dos gêneros, destacando a multiplicidade de gêneros discursivos que emergem durante uma interação. Além disso, à luz da Análise Crítica do Discurso, procuramos verificar os níveis de Conscientização Crítica da Linguagem entre os participantes brasileiros.pt
dc.format.extent539-552-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectDiscursive gendersen
dc.subjectTeletandemen
dc.subjectCritical Language Awarenessen
dc.subjectPortuguese as foreign languageen
dc.subjectGêneros discursivospt
dc.subjectTeletandempt
dc.subjectConscientização crítica da linguagempt
dc.subjectPortuguês para falantes de outras línguaspt
dc.titleO ensino de Português Língua Estrangeira no contexto virtual do Teletandem: aspectos linguístico-discursivospt
dc.title.alternativeThe teaching of Portuguese as a foreign language in the virtual context of Teletandem: linguistic and discursive aspectsen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Avenida Dom Antônio, 2100, Parque Universitário, CEP 19806900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Avenida Dom Antônio, 2100, Parque Universitário, CEP 19806900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.relation.ispartofEstudos Linguísticos-
dc.identifier.lattes6226631161890483-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.