Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125204
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Monteiro, Dirce Charara | - |
dc.date.accessioned | 2015-07-15T18:28:39Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:52:23Z | - |
dc.date.available | 2015-07-15T18:28:39Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:52:23Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier | http://www.gel.org.br/estudoslinguisticos/v40-2_sumario.php | - |
dc.identifier.citation | Estudos Linguísticos, v. 40, n. 2, p. 617-626, 2011. | - |
dc.identifier.issn | 1413-0939 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/125204 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125204 | - |
dc.description.abstract | In the last decade, pedagogical proposals for language teaching that aimed at developing the students’ literacy have raised an important question regarding the elaboration of language teaching plans concerning the role of grammar. How should we treat the relationship grammar-text in this new perspective? The aim of this paper is to propose a way of integrating text and grammar in an English course plan for Information Technology (IT) students which gives priority to the reading ability. We have based our proposal on concepts from English for Specific Purpose (ESP) by focusing on reading and also on literacy and text gender studies. | en |
dc.description.abstract | Na última década, as propostas pedagógicas de ensino de línguas voltadas para o desenvolvimento do letramento dos alunos têm recolocado uma questão fundamental na elaboração dos planejamentos de ensino de línguas quanto ao papel da gramática. Como tratar a relação texto-gramática nessa nova perspectiva? O objetivo deste artigo é propor uma forma de integrar texto e gramática num planejamento de Inglês para alunos de Tecnologia da Informação (TI), que prioriza a habilidade de leitura. Baseamos nossa proposta em conceitos da abordagem instrumental de ensino de Inglês, com foco na habilidade de leitura e também nos estudos sobre letramento e gêneros discursivos. | pt |
dc.format.extent | 617-626 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Text gender | en |
dc.subject | Grammar | en |
dc.subject | Reading | en |
dc.subject | Teaching plan | en |
dc.subject | English | en |
dc.subject | Gênero discursivo | pt |
dc.subject | Gramática | pt |
dc.subject | Inglês | pt |
dc.subject | Plano de ensino | pt |
dc.title | O papel da gramática numa proposta pedagógica baseada em gêneros discursivos | pt |
dc.title.alternative | The role of grammar in a pedagogical proposal based on discourse genders | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Avenida Dom Antônio, 2100, Parque Universitário, CEP 19806900, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Avenida Dom Antônio, 2100, Parque Universitário, CEP 19806900, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.relation.ispartof | Estudos Linguísticos | - |
dc.identifier.lattes | 1998374437925681 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.