You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125211
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNascimento, Edna Maria Fernandes dos Santos-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:28:40Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:52:24Z-
dc.date.available2015-07-15T18:28:40Z-
dc.date.available2016-10-25T20:52:24Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum.-
dc.identifier.citationSignum: Estudos da Linguagem, v. 16, n. 2, p. 149-168, 2014.-
dc.identifier.issn2237-4876-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/125211-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125211-
dc.description.abstractThe passion, understood by Aristotle, as a contingency which causes a change in the essence of the subject, was object of research of the Greek philosopher as rhetorical strategy used by the speaker to touch its listeners. The greimasian semiotics, enlarging the concept of Aristotle’s passion, understands it as the soul states of a subject that can be gathered form the analysis of a text. Reflections towards the passion discursivization and its persuasion effects in advertisements lead us to establish the relationships between passion, myth and ways of life.en
dc.description.abstractA paixão, concebida por Aristóteles como uma contingência que provoca mudança na essência do sujeito, foi objeto de estudo do filósofo grego como uma estratégia retórica utilizada pelo orador para comover seu auditório. A semiótica greimasiana, ampliando o conceito de paixão aristotélica, a concebe como estados de alma de um sujeito que podem ser depreendidos a partir da análise de um texto. Reflexões sobre a discursivização das paixões e sobre seus efeitos de persuasão em textos publicitários conduzem-nos a estabelecer relações entre paixão, mito e formas de vida.pt
dc.format.extent149-168-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectAdvertisementsen
dc.subjectPassionen
dc.subjectWays of lifeen
dc.subjectTexto publicitáriopt
dc.subjectPaixãopt
dc.subjectFormas de vidapt
dc.titlePaixão, mito e formas de vida em textos publicitáriospt
dc.title.alternativePassion, myth and ways of life in advertisingen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, RODOVIA ARARAQUARA-JAÚ KM 1, DOS MACHADOS, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, RODOVIA ARARAQUARA-JAÚ KM 1, DOS MACHADOS, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.5433/2237-4876.2013v16n2p149-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2237-4876-2014-16-02-149-168.pdf-
dc.relation.ispartofSignum: Estudos da Linguagem-
dc.identifier.lattes2615353261530046-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.