Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125213
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Serni, Nicole Mioni | - |
dc.contributor.author | Paula, Luciane de | - |
dc.date.accessioned | 2015-07-15T18:28:40Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:52:24Z | - |
dc.date.available | 2015-07-15T18:28:40Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:52:24Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier | http://www.revistanome.com.br/download/Artigo4.pdf | - |
dc.identifier.citation | NOME- Revista de Letras, v. 1, n. 1, p. 45-58, 2012. | - |
dc.identifier.issn | 2238-572X | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/125213 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125213 | - |
dc.description.abstract | This paper is part of a larger project. The purpose of this paper is to discuss the movie Girl With a Pearl Earring (2003) by Peter Webber using the theoretical perspective of dialogue from the Bakhtin Circle, Medved, Volochinov. The multidisciplinary and interartistic potential of cinema is considered in this paper when the linguistic organization and the translinguistic elements in the corpus are focused on and understood as an example of cinema genre as discussed in the Russian Circle. The study of the ways of incorporation of different genericities by cinema, illustrated by the dialogues between the pictorial genre, the novel and the movies contribute to the recognition of the cinema as a genre that is composed by the incorporation of other genres. The construction of the cinematographic work in analysis will be regarded in its architectonic (form, content and style) and in the activity field in which it circulates. | en |
dc.description.abstract | O presente artigo é parte de um projeto maior. O objetivo deste trabalho é refletir acerca do filme Moça com brinco de pérola (2003), de Peter Webber, a partir da concepção de diálogo, questão balizadora dos estudos do Círculo Bakhtin, Medvedev, Volochinov. O potencial multidisciplinar ou interartístico do cinema é contemplado na pesquisa ao se voltar para a organização dos elementos linguísticos e translinguísticos do corpus, compreendido como exemplar do gênero cinema, conforme a concepção de gênero discutida nas análises do Círculo russo. O estudo das formas de incorporação de diferentes genericidades pelo cinema, ilustrado pelos diálogos entre o gênero pictórico, o romance e o filme, pode contribuir para o reconhecimento do gênero cinema como sendo constituído por meio da incorporação de outros gêneros. A construção da obra cinematográfica em análise será aqui considerada em sua arquitetônica (forma, conteúdo e estilo) e na esfera de atividade em que circula. | pt |
dc.format.extent | 45-58 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Dialogue | en |
dc.subject | Genre | en |
dc.subject | Cinema | en |
dc.subject | Cinema | pt |
dc.subject | Diálogo | pt |
dc.subject | Gênero | pt |
dc.subject | Intergêneros | pt |
dc.title | Pérola gera arte: (re)ações entre gêneros | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Av. Dom Antonio, 2100, Parque Universitário, CEP 19806900, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Av. Dom Antonio, 2100, Parque Universitário, CEP 19806900, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.relation.ispartof | NOME- Revista de Letras | - |
dc.identifier.lattes | 9546185363173636 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.