Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125216
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Souza, Rosa Fatima de | - |
dc.date.accessioned | 2015-07-15T18:28:41Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:52:25Z | - |
dc.date.available | 2015-07-15T18:28:41Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:52:25Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier | http://www.revistas.udesc.br/index.php/linhas/article/view/1984723814262013199 | - |
dc.identifier.citation | Linhas, v. 14, n. 26, p. 199-221, 2013. | - |
dc.identifier.issn | 1984-7238 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/125216 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125216 | - |
dc.description.abstract | This article comprises of a reflection on the challenges of the school heritage conservation in Brazil. First, it analyses the place for school heritage thin in a much more ample field of cultural heritage. Then, it points out problematic questions assumed in the debate on heritage in the education area and examines the consequent sense of the school converted in “place of memory”. The text defends the indispensability of the insertion of the school heritage in the public, political and specialized debate in the field of conservation as a condition for the development of education heritage in the country. | en |
dc.description.abstract | Este artigo propõe uma reflexão sobre os desafios da preservação do patrimônio escolar no Brasil. Analisa, primeiramente, seu lugar no campo mais amplo do patrimônio cultural. Em seguida, aponta questões em torno do tema em debates na área da educação e examina os sentidos decorrentes da escola convertida em “lugar de memória”. O texto postula a imprescindibilidade de sua inserção no debate público, político e especializado no campo da preservação como condição para o desenvolvimento do patrimônio educativo no País. | pt |
dc.format.extent | 199-221 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Educative heritage | en |
dc.subject | School culture material | en |
dc.subject | School heritage | en |
dc.subject | Conservation | en |
dc.subject | Memory of Education | en |
dc.subject | Patrimônio educativo | pt |
dc.subject | Cultura material escolar | pt |
dc.subject | Patrimônio escolar | pt |
dc.subject | Preservação | pt |
dc.subject | Memória da educação | pt |
dc.title | Preservação do patrimônio escolar no Brasil: notas para um debate | pt |
dc.title.alternative | The conservation of the school heritage in Brazil: notes for debate | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú, Km 01, Campus, CEP 14800-901, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú, Km 01, Campus, CEP 14800-901, SP, Brasil | - |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.5965/1984723814262013199 | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN1984-7238-2013-14-26-199-221.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Linhas | - |
dc.identifier.lattes | 6453276942134992 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.