You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125232
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMonteiro, Dirce Charara-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:28:43Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:52:27Z-
dc.date.available2015-07-15T18:28:43Z-
dc.date.available2016-10-25T20:52:27Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://www.gel.org.br/estudoslinguisticos/volumes/41/el.2012_v2_t09.red6.pdf-
dc.identifier.citationEstudos Linguísticos, v. 41, n. 2, n. 2012, p. 495-508, 2012.-
dc.identifier.issn1413-0939-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/125232-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125232-
dc.description.abstractThe aim of this paper is to point the main research tendencies in teaching and learning English as a foreign language in the main postgraduate courses in this area, in Brazil, in the period 2005-2010. The adopted methodology for the data collection included the inventory of theses and dissertations, which are included in the sites of the universities with research lines in Applied Linguistics and were produced in the mentioned period. The most productive categories were the ones related to teacher formation, translation, language and technology and studies about teachers and students’ beliefs.en
dc.description.abstractO objetivo deste artigo é apontar as principais tendências de pesquisa na área de ensino-aprendizagem de inglês como língua estrangeira nos principais centros de pós-graduação nessa área, no Brasil, no período 2005-2010. A metodologia utilizada na coleta de dados para a obtenção desse estado da arte incluiu o levantamento de teses e dissertações defendidas no período mencionado nas principais universidades do país e que constam dos sites dos programas de pós-graduação que possuem áreas ou linhas de pesquisa em Linguística Aplicada. As categorias mais produtivas foram as de formação do professor, tradução, linguagem e tecnologia e estudos sobre crenças.pt
dc.format.extent495-508-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectResearch tendenciesen
dc.subjectApplied Linguisticsen
dc.subjectEnglishen
dc.subjectTendências de pesquisapt
dc.subjectLinguística Aplicadapt
dc.subjectInglêspt
dc.titleTendências de pesquisa em ensino-aprendizagem de inglês como língua estrangeira no Brasil: 2005-2009pt
dc.title.alternativeResearch tendencies in teaching and learning English as a foreign language in Brazilen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Unesp - Campus de Araraquara, Jardim Quitandinha, CEP 14800900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Unesp - Campus de Araraquara, Jardim Quitandinha, CEP 14800900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.relation.ispartofEstudos Linguísticos-
dc.identifier.lattes1998374437925681-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.