You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125236
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRuiz, Amanda-
dc.contributor.authorNascimento, Edna Maria Fernandes dos Santos-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:28:43Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:52:28Z-
dc.date.available2015-07-15T18:28:43Z-
dc.date.available2016-10-25T20:52:28Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://www.gel.org.br/estudoslinguisticos/volumes/40/el.2011_v3_t50.red6.pdf-
dc.identifier.citationEstudos Linguísticos, v. 40, p. 1778-1792, 2011.-
dc.identifier.issn1413-0939-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/125236-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125236-
dc.description.abstractWe analyze in this paper how the enunciator of two Brazilian magazines (Capricho and Atrevida) builds his enunciatee. Our analysis is based on French Semiotics and on woks by Eric Landowski (2002), whose studies about semiotization of social behavior point out the fact that the society excludes people who are not similar to those who belong to groups considered as a reference. In the textual construction, we noticed that the enunciator uses figures which allow us to visualize euphoric ways of life. However, we intend to verify if the figures show if these magazines are made for enunciatees from different social class or not. This verification is important as there is also a disphoric way of life, i.e., a segregated or excluded way of life.en
dc.description.abstractCom base na teoria semiótica greimasiana e no pensamento de Eric Landowski (2002), que em seus estudos de semiotização do comportamento social expõe o fato de a sociedade excluir aqueles que não são semelhantes aos que pertencem aos grupos considerados referenciais, analisamos neste trabalho como o enunciador dos periódicos brasileiros Capricho e Atrevida constrói seu(s) enunciatário(s). Na construção textual, notamos que o enunciador faz uso de figuras que nos permitem visualizar formas de vida euforizadas. No entanto, pretendemos verificar se há figuras que denotem o fato de tais periódicos serem direcionados a enunciatários de classes sociais diferentes, em virtude da construção de uma forma de vida disfórica, ou seja, segregada ou excluída.pt
dc.format.extent1778-1792-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectSociosemioticsen
dc.subjectWays of lifeen
dc.subjectModern teenageren
dc.subjectEnunciator and enunciateeen
dc.subjectDifferent social classen
dc.subjectSociossemióticapt
dc.subjectFormas de vidapt
dc.subjectAdolescente modernapt
dc.subjectEnunciador e enunciatáriopt
dc.subjectClasses sociais diferentespt
dc.titleUma festa de princesa para a Gata Borralheirapt
dc.title.alternativeA princess party for Cinderellaen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, RODOVIA ARARAQUARA-JAÚ KM 1, DOS MACHADOS, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, RODOVIA ARARAQUARA-JAÚ KM 1, DOS MACHADOS, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.relation.ispartofEstudos Linguísticos-
dc.identifier.lattes2615353261530046-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.