You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125238
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKaneko-Marques, Sandra Mari-
dc.contributor.authorKawachi, Cláudia Jotto-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:28:44Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:52:28Z-
dc.date.available2015-07-15T18:28:44Z-
dc.date.available2016-10-25T20:52:28Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://www.rle.ucpel.tche.br/index.php/rle/article/view/65-
dc.identifier.citationLinguagem & Ensino, v. 13, n. 2, p. 467-494, 2010.-
dc.identifier.issn1415-1928-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/125238-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125238-
dc.description.abstractThis paper aims at discussing the relevance of student-teachers’ motivational variants in an English as a Foreign Language Teacher Education course whose syllabus proposes, since the beginning of the program, the development of students’ proficiency in the target language aligned to EFL teacher education theories. In addition, this study also intends to comprehend how this course structure has been developed, verifying how prospective teachers react towards its proposal. Results indicated relevant aspects related to motivation, since from all participants, many declared their interest in following the teaching career while others revealed interest in developing their English language skills, which indicates that both needs and expectations of these groups seemed to be attained, favoring their motivation to language learning and teaching.en
dc.description.abstractEste artigo tem como objetivo discutir a relevância de variantes motivacionais de alunos ingressantes em um curso de formação inicial de professores de língua inglesa, que tem em sua proposta pedagógica o desenvolvimento da proficiência na língua-alvo e a construção de conhecimentos acerca dos processos de ensino e aprendizagem de língua estrangeira concomitantemente desde os estágios iniciais do curso. Além disso, busca-se compreender como essa estrutura curricular vem sendo desenvolvida, verificando como os alunos-professores reagem frente à nova proposta. Por meio dos resultados obtidos, foi possível destacar questões relevantes com relação à motivação, uma vez que desses graduandos muitos apresentaram considerável interesse pela atividade docente e aqueles que não possuíam tal perfil, demonstraram-se envolvidos com o aperfeiçoamento da língua inglesa, ou seja, pode-se indicar que tanto as necessidades quanto as expectativas de ambos os grupos estão sendo contempladas no curso, favorecendo a motivação para o ensino e aprendizagem de línguas.pt
dc.format.extent467-494-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectTeacher educationEnglish as a Foreign Languageen
dc.subjectMmotivationen
dc.subjectLíngua Inglesapt
dc.subjectFormação de Professorespt
dc.subjectMotivaçãopt
dc.titleVariantes motivacionais de professores de língua Inglesa em um curso de formação inicialpt
dc.title.alternativeMotivational variants of English student-teachers in a language teacher education courseen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionUniversidade Federal de São Carlos (UFSCar)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú, Km 1 - Caixa Postal 174, Campus Ville, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú, Km 1 - Caixa Postal 174, Campus Ville, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1415-1928-2010-13-02-467-494.pdf-
dc.relation.ispartofLinguagem & Ensino-
dc.identifier.lattes7124628942184244-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.