You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125293
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCastro, Ana Lúcia de-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:28:50Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:52:35Z-
dc.date.available2015-07-15T18:28:50Z-
dc.date.available2016-10-25T20:52:35Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://www.relaces.com.ar/index.php/relaces/article/viewArticle/180-
dc.identifier.citationRevista Latinoamericana de Estudios sobre Cuerpos, Emociones y Sociedad, v. 9, n. 4, p. 28-37, 2012.-
dc.identifier.issn1852-8759-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/125293-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125293-
dc.description.abstractThis article aims to reflect on the growth of the practice of plastic surgery for cosmetic purposes and its relationship with the contemporary consumer culture. In other words, we discuss how this practice expresses the values and principles for consumer culture and configures itself differently in different contextsin, as the cities of Sao Paulo and London, where he held field work involving the collection of information in press materials, data files, interviews and observation in clinical aes‐ thetic.en
dc.description.abstractEste artigo busca contribuir para a reflexão acerca do crescimento da prática da cirurgia plástica pa‐ ra fins estéticos e sua relação com a cultura de consumo contemporânea. Em outras palavras, dis‐ cute‐se a maneira como esta prática expressa valores e princípios estruturadores da cultura de con‐ sumo e ganha contornos diferenciados em contextos particulares, como as cidades de São Paulo e Londres, onde realizou‐se trabalho de campo, envolvendo a coleta de informações em material de imprensa, dados em arquivos, entrevistas e observação em clínicas estéticas.pt
dc.format.extent28-37-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectCosmetic surgeryen
dc.subjectBody culten
dc.subjectConsumer cultureen
dc.subjectAgencyen
dc.subjectCirurgia plásticapt
dc.subjectCulto ao corpopt
dc.subjectCultura de consumopt
dc.subjectAgênciapt
dc.titleOs sentidos da cirurgia estética: utilidade, futilidade, agência e/ou incorporaçãopt
dc.title.alternativeThe senses of cosmetic surgery: utility, futility,  the agency and/or the incorporationen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú, Km. 01, Campus, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jaú, Km. 01, Campus, CEP 14800901, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1852-8759-2012-09-04-28-37.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Latinoamericana de Estudios sobre Cuerpos, Emociones y Sociedad-
dc.identifier.lattes7666683358005843-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.