You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125302
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFerrari, Alexandre Harlei-
dc.contributor.authorZancul, Maria Cristina de Senzi-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:28:51Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:52:36Z-
dc.date.available2015-07-15T18:28:51Z-
dc.date.available2016-10-25T20:52:36Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://www.seer.furg.br/remea/article/view/3368-
dc.identifier.citationRevista Eletrônica do Mestrado em Educação Ambiental, v. 25, p. 22-34, 2010.-
dc.identifier.issn1517-1256-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/125302-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125302-
dc.description.abstractIn this paper, we aim at describing and assessing Environmental Education in Pedagogical Policy Projects (PPP) drawn by eight elementary schools belonging to the city school network of the city of Araraquara, in the State of São Paulo, Brazil. A framework was designed to detail references to topics and activities related to the environment contained in the respective PPP. Next, the information obtained was recorded under two categories: a) content and activities, and b) theoretical background. It was found that, although seven out of the eight PPP studied pointed to work towards environment-related topics, they do not enable the theoretical and methodological grounds behind their programmed actions be identified.en
dc.description.abstractNesse artigo descrevemos e analisamos as propostas de Educação Ambiental contidas nos Projetos Político-Pedagógicos (PPP) de oito escolas de Ensino Fundamental da rede municipal de Araraquara, Estado de São Paulo. Com a finalidade de detalhar as referências sobre os temas e as atividades relacionadas a Meio Ambiente contidas nos PPP, foi elaborado um roteiro e as informações obtidas foram separadas em duas categorias: a) conteúdos e atividades; b) fundamentos teóricos. Observou-se que, embora sete dos PPP apontem trabalhos com a temática ambiental, eles não trazem indicações que permitam identificar fundamentos teóricos e metodológicos para as ações programadas.pt
dc.format.extent22-34-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectEnvironmental Educationen
dc.subjectElementary Schoolen
dc.subjectPedagogical Policy Projecten
dc.subjectEducação Ambientalpt
dc.subjectEnsino Fundamentalpt
dc.subjectProjeto Político-Pedagógicopt
dc.titleA educação ambiental nos projetos político-pedagógicos das escolas municipais de ensino fundamental da cidade de Araraquara/SPpt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jau, km 1, CEP 14800-901, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Rodovia Araraquara-Jau, km 1, CEP 14800-901, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespDepartamento de Ciências da Educação-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1517-1256-2010-25--22-34.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Eletrônica do Mestrado em Educação Ambiental-
dc.identifier.lattes6847958862033252-
dc.identifier.lattes5492814431442078-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.