You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125361
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOja, Aline Juliana-
dc.contributor.authorGiraldi, Luciana Ponce Bellido-
dc.contributor.authorPerez, Marcia Cristina Argenti-
dc.date.accessioned2015-07-15T18:28:59Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:52:44Z-
dc.date.available2015-07-15T18:28:59Z-
dc.date.available2016-10-25T20:52:44Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://periodicos.uesb.br/index.php/praxis/article/view/732-
dc.identifier.citationPráxis Educacional, v. 8, n. 12, p. 27-46, 2012.-
dc.identifier.issn1809-0249-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/125361-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125361-
dc.description.abstractMastering reading and writing brings itself social, cultural political, economic, cognitive and linguistic consequences to the learner. Soon, those who do not acquire that knowledge are excluded from the sphere of literate society. Considering this, the objective of this study was to discuss the relation between learning to read and write and in this sense, think about academic performance of students/ children, and to discusses the conceptual advances in literacy area of the permanent necessity to transport them to the teaching practice starting with questions about knowledge, attitudes and pedagogical interventions necessary for literacy teachers and that can serve as a basis for directing the training processes of teachers and to a better understanding of school performance.en
dc.description.abstractDominar a leitura e a escrita traz consigo consequências sociais, culturais políticas, econômicas, cognitivas e linguísticas a quem aprende. Logo, aqueles que não adquirem tal saber ficam excluídos da esfera da sociedade letrada. Ao considerar isso, o objetivo deste estudo foi discutir a relação entre a aprendizagem da leitura e da escrita e, neste sentido, refletir sobre o desempenho escolar de alunos/crianças. Aborda os avanços no campo conceitual na área da alfabetização e permanente necessidade de transportá-los à prática docente começando pelos questionamentos sobre os saberes, posturas e intervenções pedagógicas necessárias ao professor alfabetizador e que podem servir de base para o direcionamento dos processos formativos dos docentes e o melhor entendimento do desempenho escolar.pt
dc.format.extent27-46-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectLiteracyen
dc.subjectSchool performanceen
dc.subjectChildhooden
dc.subjectAlfabetizaçãopt
dc.subjectDesempenho escolarpt
dc.subjectInfânciapt
dc.titleA infância na escola: aprendizagem da leitura e escrita como determinante do desempenho escolarpt
dc.title.alternativeChildhood in school: learning to read and write as determinant of school performanceen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara, Araraquara, Avenida João Soares e Arruda, 1004 - Bloco 2 - A - Sala 7, Jardim das Laranjeiras, CEP 14800-901, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespDepartamento de Psicologia da Educação-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.relation.ispartofPráxis Educacional-
dc.identifier.lattes7438820671909963-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.