You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125405
Title: 
Laboratório de estudos semióticos nas interações de cuidado
Other Titles: 
  • Semiotic studies lab for patient care interactions
  • Laboratorio de estudios semióticos en las interacciones de cuidado
Author(s): 
Institution: 
  • Universidade Federal do Rio Grande do Sul Escola de Enfermagem
  • UFRGS Laboratório de Estudos Semióticos nas Interações de Cuidado
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1983-1447
Abstract: 
  • The aim of this experience report is to present the Semiotic Studies Lab for Patient Care Interactions (Laboratório de Estudos Semióticos nas Interações de Cuidado - LESIC). The lab was set up at the Nursing School of the Federal University of Rio Grande do Sul (UFRGS), Brazil, in 2010. It has the purpose of providing didactic and pedagogical updates, based on the Theory developed by the Paris School of Semiotics, that enable the increase of knowledge and interactive/observational skills regarding the nature and mastery of human care.
  • Este informe de experiencia tiene como objetivo presentar el Laboratorio de Estudios Semióticos en las Interacciones de Cuidado (LESIC), implementado en la Escuela de Enfermería de la Universidad Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), Brasil, en el año de 2010, con el fin de proporcionar actualizaciones didácticas y pedagógicas, basadas en la Teoría Semiótica de la Escuela de París, que posibiliten ampliar el conocimiento y las competencias perceptiva observacionales/interactivas acerca de la naturaleza y dominio del cuidado humano.
  • Este relato de experiência apresenta o Laboratório de Estudos Semióticos nas Interações de Cuidado (LESIC), implementado na Escola de Enfermagem da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), em 2010, com o propósito de produzir atualizações didático-pedagógicas, embasadas na Teoria Semiótica da Escola de Paris, as quais possibilitam ampliar o conhecimento e as competências perceptivas, observacionais e interativas acerca da natureza e do domínio do cuidado humano.
Issue Date: 
1-Dec-2011
Citation: 
Revista Gaúcha de Enfermagem. Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Escola de Enfermagem, v. 32, n. 4, p. 832-836, 2011.
Time Duration: 
832-836
Publisher: 
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Escola de Enfermagem
Keywords: 
  • Nursing care
  • Language
  • Communication
  • Cuidados de enfermagem
  • Linguagem
  • Comunicação
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S1983-14472011000400026
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/125405
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.