You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125981
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorViola, Naiana Viana-
dc.contributor.authorOliveira, Ana Carolina Mascarenhas-
dc.contributor.authorDotta, Edivani Aparecida Vicente-
dc.date.accessioned2015-08-06T16:13:38Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:54:07Z-
dc.date.available2015-08-06T16:13:38Z-
dc.date.available2016-10-25T20:54:07Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://revista.aborj.org.br/index.php/rbo/article/view/313-
dc.identifier.citationRevista Brasileira de Odontologia, v. 68, n. 2, p. 248-251, 2011.-
dc.identifier.issn0034-7272-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/125981-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125981-
dc.description.abstractThe large number of dentists in Brazilian job market has increased the competitiveness in the dentistry field, leading the professional to use different strategies in an attempt to attract more patients. This study aimed to report different forms of dental marketing, showing how they can strengthen the bond between professional and patient, making it an alternative to face the competitive market. It was concluded that there are various marketing tools that can be applied in an effective and simple manner; since supported on ethics, it can make the dentist be highlighted, attracting and retaining patients and ensuring their professional success.en
dc.description.abstractO grande número de cirurgiões-dentistas no mercado de trabalho brasileiro tem elevado a competitividade no âmbito odontológico, levando o profissional a recorrer a diferentes estratégias na tentativa de atrair pacientes. Este trabalho visou relatar diferentes formas de marketing odontológico, mostrando como estas podem fortalecer o vínculo entre profissional e paciente e tornar-se uma alternativa para enfrentar a concorrência do mercado. Concluiu-se que os recursos de marketing em Odontologia são inúmeros e podem ser aplicados de maneira eficaz e simples, desde que amparados nos fundamentos da ética, podem fazer com que o cirurgião-dentista se destaque, atraia e fidelize pacientes, garantindo seu sucesso profissional.pt
dc.format.extent248-251-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectMarketingen
dc.subjectDentistryen
dc.subjectJob marketen
dc.subjectMarketing em Odontologiapt
dc.subjectOdontologiapt
dc.subjectMercado de Trabalhopt
dc.titleMarketing em odontologia: uma ferramenta que faz a diferençapt
dc.title.alternativeMarketing in dentistry: a tool that makes the differenceen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual de Campinas (UNICAMP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Odontologia Social, Faculdade de Odontologia de Araraquara, Araraquara, Rua Humaitá, 1680, Centro, CEP 14801-903, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Odontologia Social, Faculdade de Odontologia de Araraquara, Araraquara, Rua Humaitá, 1680, Centro, CEP 14801-903, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN0034-7272-2011-68-02-248-251.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Odontologia-
dc.identifier.lattes8285920773141500-
dc.identifier.lattes0670365109717420-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.