You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125993
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMaroco, João-
dc.contributor.authorCampos, Juliana Alvares Duarte Bonini-
dc.contributor.authorBonafé, Fernanda Salloume Sampaio-
dc.contributor.authorVinagre, Graça-
dc.contributor.authorPais-Ribeiro, José Luís-
dc.date.accessioned2015-08-06T16:13:40Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:54:09Z-
dc.date.available2015-08-06T16:13:40Z-
dc.date.available2016-10-25T20:54:09Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.15309/14psd150201-
dc.identifier.citationPsicologia, Saúde & Doenças, v. 15, n. 2, p. 1-14, 2014.-
dc.identifier.issn1645-0086-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/125993-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/125993-
dc.description.abstractThe aim of this study was to adapt the BriefCOPE Inventory for Portuguese-speaking university students. We evaluate the Portuguese BriefCOPE psychometrics qualities and estimated the BriefCOPE factorial invariance in Brazil and Portugal. The data collected from a sample of 1573 students of both nationalities did confirm the 14-factor structure of the BriefCOPE and showed both factorial, convergent and discriminant related validities. However, the factor model did not show invariance across countries indicating that the use of the Portuguese version of the BriefCOPE cannot be bailed for comparisons of scores of inter-countries' student coping.en
dc.description.abstractO objetivo do estudo foi adaptar o Inventário BriefCOPE para a população de estudantes de ensino superior de língua portuguesa, avaliar suas propriedades métricas e estimar sua invariância fatorial no Brasil e em Portugal. Os dados recolhidos numa amostra de 1573 estudantes de ambas as nacionalidades permitiram confirmar a estrutura fatorial de 14 factores do coping. O inventário apresentou validade fatorial, convergente e discriminante. Contudo, o modelo fatorial não apresentou invariância entre os países indicando que a utilização da versão em português do BriefCOPE não pode ser caucionada para comparações de pontuações de coping interpaíses.pt
dc.format.extent300-313-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectCopingen
dc.subjectCllege studentsen
dc.subjectEvaluationen
dc.subjectPsychometricsen
dc.subjectCopingpt
dc.subjectEstudantes universitáriospt
dc.subjectAvaliaçãopt
dc.subjectPsicometriapt
dc.titleAdaptação transcultural Brasil-Portugal da escala Brief Cope para estudantes do ensino superiorpt
dc.title.alternativeTranscultural adaptation Brazil-Portugal of the brief cope scale for college studentsen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionInstituto Superior de Psicologia Aplicada (ISPA)-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionEscola Superior de Enfermagem de Lisboa-
dc.contributor.institutionUniversidade do Porto-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Odontologia Social, Faculdade de Odontologia de Araraquara, Araraquara, Rua Humaitá 1680, Centro, CEP 14801-385, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnidade de Investigação em Psicologia e Saúde. ISPA-Instituto Universitário, Lisboa, Portugal-
dc.description.affiliationEscola Superior de Enfermagem de Lisboa, Lisboa, Portugal-
dc.description.affiliationFaculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, U.do Porto, Portugal-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Odontologia Social, Faculdade de Odontologia de Araraquara, Araraquara, Rua Humaitá 1680, Centro, CEP 14801-385, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1645-0086-2014-15-02-300-313.pdf-
dc.relation.ispartofPsicologia, Saúde & Doenças-
dc.identifier.lattes7167211040669505-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.