You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126491
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMagnoni, Maria da Graça Mello [UNESP]-
dc.contributor.authorSantos, Ana Carolina Franco dos-
dc.date.accessioned2015-08-20T17:09:54Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:55:16Z-
dc.date.available2015-08-20T17:09:54Z-
dc.date.available2016-10-25T20:55:16Z-
dc.date.issued2015-02-27-
dc.identifier.citationSANTOS, Ana Carolina Franco dos. Vila Sésamo: o contexto político e educacional das duas edições audiovisuais educativas brasileiras. 2015. 176 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação, 2015.-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/126491-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126491-
dc.description.abstractIn times of digital and convergent media, television is still a means of comprehensive and predominant communication between the popular social layers. Historically, TV shows programs that affect social coexistence, or influence of many viewers view of reality. In 1972, Sesame Street premiered on Brazilian TV as an educational program with great ratings success. The educational series is a version of Sesame Street series, produced in the United States for nearly half a century, which preserves a significant audicence among children. In Brazil, the program was produced by a parthership between Globo and TV Cultura of São Paulo and was displayed by the two broadcasters. The partnership lasted until 1974 when the Globe took over production and ran until 1977, when it was taken down because producing was too expensive. Almost four decades after the end of Vila Brazilian Sesame, TV Cultura decided to relaunch the program in late 2007, with the purpose of strengthening the network in the segment of children's programming. This research has the children's programming. This research has the children's program Sesame Street as objects of study taking as empirical material the content carried by the programs in the differents periods in which they were displayed, trying to verify the educational potential series at different times in our history. We will use as a methodology content analysis, establishing a qualitative and quantitative analysis, coding and interprets the program cut, as well as checks that the formats found corresponded to the educational needs of children viewers. After listed the frames of the two Brazilian seasons analyze which axes of early childhood education were worked out in each frame and the importance of learning in the development of children in age from early childhood educationen
dc.description.abstractEm tempos de mídias digitais e convergentes, a televisão ainda é um meio de comunicação abrangente e predominante entre as camadas sociais populares. Historicamente, a TV apresenta programas que afetam o mundo de conveniência social, ou influenciam a visão de realidade de muitos telespectadores. Em 1972, Vila Sésama estreou na TV brasileira como um programa educativo com grande sucesso de audiência. A série educativa é uma versão do seriado Sesamo Street, produzido nos Estados Unidos há quase meio século, onde preserva uma audiência expressiva entre as crianças. No Brasil, o programa foi produzido por uma parceria entre a Rede Globo e a TV Cultura de São Paulo e era exibido pelas duas emissoras. A parceria durou até 1974, quando a Globo assumiu a produção e o veículo até 1977, quando foi retirado do ar porque produzi-lo era cara demais. Quase quatro décadas depois do final do Vila Sésamo brasileiro, a TV Cultura decidiu relançar o programa no final de 2007, com a finalidade de fortalecer a emissora no segmento da progamação infantil. Essa pesquisa tem o programa infantil Vila Sésamo como objeto de estudo tomando como material empírico os conteúdos veiculados pelos programas nos diferentes períodos em que foram exibidos, buscando verificar o potencial educativo da série em momentos distintos da nossa história. Utilizamos como metodologia a Análise de Conteúdo, estabelecendo uma análise quali-quanti, que codifica e interpreta o recorte do programa, assim como verifica os formatos encontrados correspoderam às necessidades educacionais dos telespectadores infantis. Após elencados os quadros das duas temporadas brasileiras analisamos quais eixos da Educação Infantil eram trabalhados em cada quadro e a importância dessa aprendizagem no desenvolvimento das crianças em idade de Educação Infantilpt
dc.format.extent176 f. : il.-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.sourceAleph-
dc.subjectTelevisão - Programaspt
dc.subjectEducaçãopt
dc.subjectTelevisão na educaçãopt
dc.subjectHistóriapt
dc.subjectTelevision programspt
dc.titleVila Sésamo: o contexto político e educacional das duas edições audiovisuais educativas brasileiraspt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.filehttp://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/18-08-2015/000842900.pdf-
dc.identifier.aleph000842900-
dc.identifier.capes33004056088P9-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.