Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126735
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ferreira, Eliane Aparecida Galvão Ribeiro | - |
dc.date.accessioned | 2015-08-21T17:53:00Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:55:48Z | - |
dc.date.available | 2015-08-21T17:53:00Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:55:48Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier | http://ti.srt.ifsp.edu.br/revistailuminart/index.php/iluminart/article/view/89 | - |
dc.identifier.citation | Revista Iluminart, v. 1, n. 1, p. 185-194, 2010. | - |
dc.identifier.issn | 1984-8625 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/126735 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126735 | - |
dc.description.abstract | As a literature’s teacher, I’ve performed a search during three years devoted to the reader’s formation. Through this research, which resulted in my master's dissertation (FERREIRA, 2003), I’ve tried to diagnose, from 1998 to 2000, which were the previous concepts of young people belonging to prestigious classes that have led them to the rejection of reading. I’ve choose, based on the diagnosis, to develop a work guided by the reception’s aesthetics that aloud them to review both of these concepts, to expand the horizons of their expectations. | en |
dc.description.abstract | Como professora de literatura, realizei durante três anos uma pesquisa voltada para a formação do leitor. Por meio desta pesquisa, que resultou em minha dissertação de mestrado (FERREIRA, 2003), procurei diagnosticar, de 1998 a 2000, quais eram os conceitos prévios dos jovens pertencentes a classes prestigiadas que os levavam à rejeição da leitura. Objetivei, pelos diagnósticos, desenvolver um trabalho pautado pela estética da recepção que lhes permitisse tanto a revisão desses conceitos, quanto a ampliação de seus horizontes de expectativas. | pt |
dc.format.extent | 185-194 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Reader | en |
dc.subject | Reading | en |
dc.subject | Training | en |
dc.subject | Aesthetics of reception | en |
dc.subject | Leitor | pt |
dc.subject | Leitura | pt |
dc.subject | Formação | pt |
dc.subject | Estética da recepção | pt |
dc.title | A leitura como construção de conhecimento e de sentidos que conferem poder | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.contributor.institution | Instituto Municipal de Ensino Superior de Assis (IMESA) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Rua Dom Antonio, 2100., Parque Universitário, CEP 19806900, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Rua Dom Antonio, 2100., Parque Universitário, CEP 19806900, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.relation.ispartof | Revista Iluminart | - |
dc.identifier.lattes | 6471791031294211 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.