You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126764
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBarbosa, Raquel Lazzari Leite-
dc.contributor.authorBoldarini, Rosária de Fátima-
dc.date.accessioned2015-08-21T17:53:06Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:55:52Z-
dc.date.available2015-08-21T17:53:06Z-
dc.date.available2016-10-25T20:55:52Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://www.cmu.unicamp.br/seer/index.php/resgate/article/view/278-
dc.identifier.citationResgate, v. 19, n. 22, p. 44-51, 2011.-
dc.identifier.issn0103-5443-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/126764-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126764-
dc.description.abstractDidactic texts compose communication and representation systems. By them societies communicate with their children, their youth, transmit them live representations, symbols, ways of understanding speeches and delimit their study fields. This article presents a discussion about the medias used by Portuguese language text books selected by the Ministry of Education Textbook National Program (PNDL – in Portuguese), in order to observe the foundation of actions, movements and media insertion at school. The analysis allows us to see the consolidation of an individualist profile among the strategies of using medias at school, among others aspects.en
dc.description.abstractTextos didáticos integram sistemas de comunicação e de representação. Por meio deles as sociedades se comunicam com suas crianças e seus jovens, passam-lhes representações de vida, símbolos, formas de entendimento de discursos, delimitam campos de estudo. Este artigo apresenta discussão sobre as mídias que livros didáticos de Língua Portuguesa selecionados pelo Ministério da Educação, por meio do Programa Nacional do Livro Didático (PNLD) se utilizam, para observar os pilares da ação, do movimento e da inserção das mídias no cenário escolar. A análise permite observar, entre outros aspectos, a consolidação de um perfil cada vez mais individualista entre as estratégias de uso das mídias na escola.pt
dc.format.extent44-51-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectTextbooksen
dc.subjectMediasen
dc.subjectReadingen
dc.subjectSchoolen
dc.subjectLivros didáticospt
dc.subjectMídiaspt
dc.subjectLeiturapt
dc.subjectEscolapt
dc.titleLivros didáticos de língua portuguesa e representações de leitura a partir de suportes midiáticospt
dc.title.alternativePortuguese language textbooks and representations of reading from media supportsen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Assis-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN0103-5443-2011-19-22-44-51.pdf-
dc.relation.ispartofResgate-
dc.identifier.lattes0734650628154687-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.