Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126827
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ramos, Douglas Rossi | - |
dc.contributor.author | Cardoso Júnior, Hélio Rebello | - |
dc.date.accessioned | 2015-08-21T17:53:16Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:56:01Z | - |
dc.date.available | 2015-08-21T17:53:16Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:56:01Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier | http://www.uff.br/feuffrevistaquerubim/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=4 | - |
dc.identifier.citation | Revista Querubim, v. 1, n. 7, p. 51-58, 2011. | - |
dc.identifier.issn | 1809-3264 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/126827 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126827 | - |
dc.description.abstract | Information technologies have enabled new forms of interactions among individuals, and can also be found in various educational institutions. However, despite appropriating new technological tools, educational practices continue to be based on a supposed pedagogical subject conceived as a transcendent way, ignoring his emergence and his origin in a particular historical period , and the control mechanisms by which is immersed. as well. This article aims to present results of an analysis on technology and education based on the thought of philosopher Michel Foucault. We analyzed proposals and discourses found in articles in a magazine entitled Patio - Revista Pedagógica. | en |
dc.description.abstract | As tecnologias de informação possibilitaram novas formas de interações entre os sujeitos, sendo inclusive difundidas nas mais diversas instituições pedagógicas. Todavia, apesar de se apropriarem de novos instrumentos tecnológicos, as práticas educacionais continuam a se pautar em um suposto sujeito pedagógico concebido como uma forma transcendental, ignorando sua emergência e proveniência num determinado período histórico, bem como os mecanismos de controle aos quais esse sujeito está imerso. A partir disso, este texto pretendeu trazer uma análise sobre tecnologia e educação a partir do pensamento do filósofo Michel Foucault, recorrendo a textos extraídos de uma revista de educação denominada ―Pátio-Revista Pedagógica‖. | pt |
dc.format.extent | 51-58 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Technology | en |
dc.subject | Education | en |
dc.subject | Foucault | en |
dc.subject | Tecnologias | pt |
dc.subject | Educação | pt |
dc.subject | Foucault | pt |
dc.title | As tecnologias da informação no dispositivo pedagógico | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de História, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Av. Dom Antônio 2001, Campus Universitário, CEP 19806173, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de História, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Av. Dom Antônio 2001, Campus Universitário, CEP 19806173, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.relation.ispartof | Revista Querubim | - |
dc.identifier.lattes | 7428964121614007 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.