You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126838
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAntunes, Benedito-
dc.date.accessioned2015-08-21T17:53:17Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:56:02Z-
dc.date.available2015-08-21T17:53:17Z-
dc.date.available2016-10-25T20:56:02Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://www.abralic.org.br/publicacoes/revistas/-
dc.identifier.citationRevista Brasileira de Literatura Comparada, v. 22, p. 11-29, 2013.-
dc.identifier.issn0103-6963-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/126838-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126838-
dc.description.abstractLiterature has always had a tense relationship with school. On the one hand, its educational function which is a feature of its own has motivated its insertion into curricula; on the other hand, its pedagogical use seems to defile its esthetical value. Such a paradox may be clearly observed in juvenile literature whose specificity has not always been acknowledged. To discuss the alleged specificity of that literary subgenre and its use in school, this essay compares the books A órbita dos caracóis (2003), by Reinaldo Moraes, and Se eu fechar os olhos agora (2009), by Edney Silverstre, which have in common their possible destination to the juvenile public, even though neither of them has been conceived of with that purpose in mind.en
dc.description.abstractA literatura sempre teve uma relação tensa com a escola. De um lado, a função formadora que lhe é própria tem motivado sua inserção nos currículos; de outro, o uso pedagógico daí decorrente parece conspurcar seu valor estético. O paradoxo pode ser mais claramente observado na literatura juvenil, que nem sempre tem sua especificidade reconhecida. Para discutir a suposta especificidade da literatura juvenil e seu uso escolar, este artigo compara os livros A órbita dos caracóis (2003), de Reinaldo Moraes, e Se eu fechar os olhos agora (2009), de Edney Silvestre, que têm em comum a possível destinação ao público juvenil, ainda que nenhum dos dois tenha sido concebido com essa finalidade.pt
dc.format.extent11-29-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectJuvenile literatureen
dc.subjectTeaching of literatureen
dc.subjectReader’s educationen
dc.subjectReinaldo Moraesen
dc.subjectEdney Silvestreen
dc.subjectLiteratura juvenilpt
dc.subjectEnsino de literaturapt
dc.subjectFormação do leitorpt
dc.subjectReinaldo Moraespt
dc.subjectEdney Silvestrept
dc.titleA literatura juvenil na escolapt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Literatura, Faculdade de Ciências e Letras de Assis-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Literatura Comparada-
dc.identifier.lattes3316631966157898-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.