You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126864
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMorais, Alessandra Xavier de-
dc.contributor.authorBenelli, Sílvio José-
dc.contributor.authorMonteiro, Rosa Cristina-
dc.date.accessioned2015-08-21T17:53:21Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:56:06Z-
dc.date.available2015-08-21T17:53:21Z-
dc.date.available2016-10-25T20:56:06Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://www2.assis.unesp.br/revpsico/index.php/revista/article/view/210-
dc.identifier.citationRevista de Psicologia da UNESP, v. 12, n. 1, p. 74-89, 2013.-
dc.identifier.issn1984-9044-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/126864-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126864-
dc.description.abstractPsychosocial Identity of the adolescents in boarding school system in the agricultural education Abstract: This article is the result of a research where we try to study and to understand the psychosocial identity of adolescents undergoing boarding. We discussed the issue of boarding school in literature and notes about adolescence in various psychological approaches. Research strategies were interviews, and focus group reports. We conclude that, even with the difficulties students believe that the promising future can only be achieved through technical training, which would enable them not only to acquire a knowledge, but also as a way to gain access to a better-paying job. A better understanding of the surrounding reality allows us to subsidize various professional institutions also adopt boarding as an option to stay.en
dc.description.abstractEste artigo é o resultado de uma pesquisa de mestrado onde procuramos estudar e compreender a identidade psicossocial dos adolescentes submetidos ao regime de internato. Discutimos o tema do colégio interno na literatura além de apontamentos sobre adolescência em diversas abordagens psicológicas. As estratégias de investigação foram entrevistas, relatos e grupo focal. Concluímos que, mesmo com as dificuldades os alunos acreditam que o futuro promissor só pode ser alcançado através de uma formação técnica, o que lhes possibilitaria não só adquirirem um saber, mas também como forma de terem acesso a um trabalho de melhor remuneração. Um melhor entendimento da realidade circundante permite que possamos subsidiar diferentes profissionais de instituições que também adotam o internato como opção de permanência.pt
dc.format.extent74-89-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectSchool boardingen
dc.subjectAgricultural educationen
dc.subjectPsychosocial identityen
dc.subjectInternato Escolarpt
dc.subjectEducação agrícolapt
dc.subjectIdentidade psicossocialpt
dc.titleIdentidade psicossocial dos adolescentes no regime de internato na Educação Agrícolapt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionUniversidade Del Salvador-
dc.contributor.institutionUniversidade Federal Rural do Rio de Janeiro (UFRRJ)-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia Clínica, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Av. Dom Antonio, 2100, Parque Universitário, CEP 19806900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1984-9044-2013-12-01-74-89.pdf-
dc.relation.ispartofRevista de Psicologia da UNESP-
dc.identifier.lattes3784742378152207-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.