You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126868
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBrandão, Carlos da Fonseca-
dc.contributor.authorBezerra, Adriano Aparecido-
dc.date.accessioned2015-08-21T17:53:22Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:56:06Z-
dc.date.available2015-08-21T17:53:22Z-
dc.date.available2016-10-25T20:56:06Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://www.unimar.br/biblioteca/publicacoes/pub/estudos.html-
dc.identifier.citationEstudos, v. 16, p. 209-228, 2012.-
dc.identifier.issn1415-8108-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/126868-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126868-
dc.description.abstractRespect for differences is one of the most important subjects in debate in the Brazilian and World society today. It’s consensus that diversity education is very important to make humanity fairer and more equal. In this context, it’s necessary to separate real pedagogic actions from political demagogy. So, our objective in this paper is to enrich this discussion with the results of our project “Perspectives of teachers about the inclusion of special students in Programa UNESP de Educação de Jovens e Adultos”. These results will demonstrate a good example of inclusive education and will prove the inadequacy of training in special education offered to Brazilian university students. In our opinion, it’s impossible to believe in diversity education without appropriate training in inclusive education because this work requires accommodation of social, political, physical, religious, cognitive and cultural differences and this demands a skilled professional in all teaching methods.en
dc.description.abstractO respeito às diferenças é um dos principais temas em debate na sociedade brasileira e mundial atualmentes, sendo a educação na (e para a) diversidade a coluna principal de uma humanidade mais justa e igualitária. Nesse contexto, é necessário que separemos ações concretas de demagogias polí- ticas e que valorizemos trabalhos que socializem sujeitos tradicionalmente excluídos do nosso sistema de ensino. Tendo isso em mente, nosso objetivo neste artigo é enriquecer essa discussão, apresentando alguns dos resultados obtidos no nosso projeto “Perspectivas dos professores sobre a inclusão de alunos especiais no Programa Unesp de Educação de Jovens e Adultos”. Esses resultados demonstrarão um bom exemplo de socialização educacional de indíviduos com deficiência e provarão a insuficiência da forma- ção em educação inclusiva oferecida aos graduandos brasileiros. Não acreditamos em educação na (e para a) diversidade sem a formação de docentes inclusivos, pois o trabalho nesse âmbito educativo exige um acolhimento sistemático das diferenças, sejam elas sociais, políticas, físicas, religiosas, culturais ou cognitivas, o que depende de profissionais capacitados nas diversas modalidades e formas de ensino.pt
dc.format.extent209-228-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectSpecial studentsen
dc.subjectDiversity educationen
dc.subjectInclusive educationen
dc.subjectTeacher formationen
dc.subjectRespect for differencesen
dc.subjectEducação inclusivapt
dc.subjectFormação de professorespt
dc.subjectEducação de jovens e adultospt
dc.subjectPolítica educacionalpt
dc.subjectPolíticas públicaspt
dc.titleA formação de docentes inclusivos: um desafio para a educação brasileirapt
dc.title.alternativeInclusive teachers formation: a challenge for brazilian educationen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Av. Dom Antonio, 2100, Jardim Universitário, CEP 19806-900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Av. Dom Antonio, 2100, Jardim Universitário, CEP 19806-900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1415-8108-2012-16-209-228.pdf-
dc.relation.ispartofEstudos-
dc.identifier.lattes1796435646239496-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.