You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126893
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBarbosa, Carlos Alberto Sampaio-
dc.date.accessioned2015-08-21T17:53:25Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:56:10Z-
dc.date.available2015-08-21T17:53:25Z-
dc.date.available2016-10-25T20:56:10Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://pem.assis.unesp.br/index.php/pem/article/view/388-
dc.identifier.citationPatrimônio e Memória, v. 9, n. 2, p. 87-107, 2013.-
dc.identifier.issn1808-1967-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/126893-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126893-
dc.description.abstractThe aim of this paper is to investigate the environment in which a proposal for photographs and photo montages created in Spain in the 1930s was developed. To achieve this, the experiences of the Spanish artist Josep Renau and his work in the illustrated magazines Orto and Octubre is examined. There is an attempt to explore how the European experience of proletarian culture and photography was circulated and appropriated by the Spanish cultural universe. I believe that during these years Spain became a production hub and disseminator of political iconography which later spread to Mexico and Latin America.en
dc.description.abstractO objetivo deste artigo é investigar o ambiente no qual se desenvolveu uma proposta de fotografias e fotomontagens compromissadas na Espanha da década de 1930. Para tanto, utiliza como eixo a experiência do artista espanhol Josep Renau e sua atuação em duas revistas ilustradas: Orto e Octubre. Procura-se averiguar como as experiências europeias de uma cultura e fotografias proletárias circularam e foram apropriadas pelo universo cultural espanhol. Acredita-se que, nestes anos, a Espanha se tornou um polo produtor e irradiador de uma iconografia política posteriormente difundida para o México e América Latina.pt
dc.format.extent87-107-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectIconographyen
dc.subjectPhotomontagesen
dc.subjectPhotographyen
dc.subjectJosep Renauen
dc.subjectHistory of Spainen
dc.subjectIconografiapt
dc.subjectFotomontagempt
dc.subjectFotografiapt
dc.subjectJosep Renaupt
dc.subjectHistória da Espanhapt
dc.titleA fotografia compromissada na espanha: a experiência de Josep Renau nas revistas Orto e Octubrept
dc.title.alternativeThe committed photography in spain: the experience of Josep Renau in magazines Ortho and Octubreen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de História, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Av. Dom Antonio, 2.100, Parque Universitário, CEP 19806-900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de História, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Av. Dom Antonio, 2.100, Parque Universitário, CEP 19806-900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1808-1967-2013-09-02-87-107.pdf-
dc.relation.ispartofPatrimônio e Memória-
dc.identifier.lattes5158189443784737-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.