You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126902
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSilva, Rafael Bianchi-
dc.contributor.authorCarvalho, Alonso Bezerra de-
dc.date.accessioned2015-08-21T17:53:26Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:56:11Z-
dc.date.available2015-08-21T17:53:26Z-
dc.date.available2016-10-25T20:56:11Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/EspacoAcademico/article/view/21244-
dc.identifier.citationRevista Espaço Acadêmico, v. 13, n. 146, p. 20-28, 2013.-
dc.identifier.issn1519-6186-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/126902-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126902-
dc.description.abstractThe article aims to give a brief reflection about education in the context of consumer society from the contemporary society analyzes performed by polish sociologist Zygmunt Bauman. It’s highlighted the relationship between the educational institution and the discourse of the market and consumption that building practices that feedback into the practices and values defended by contemporary capitalism. Also it is indicated the effects produced by this relationship on the question of teaching and learning and teacher training. Finally, the article analyzes the dilemmas of the current school in the face of the weakening of human relations and their role in addressing of the problems identified.en
dc.description.abstractO artigo tem como objetivo fazer uma breve reflexão acerca da educação no contexto da sociedade de consumo a partir das análises da contemporaneidade realizadas pelo sociólogo polonês Zygmunt Bauman. É destacada a relação entre a instituição escolar e os discursos do mercado e consumo, que termina por construir práticas que retroalimentam as práticas e valores defendidos pelo capitalismo contemporâneo. Apontam-se também os efeitos gerados por essa relação na questão do ensino-aprendizagem e da formação de professores. Por fim, o artigo analisa os dilemas da escola atual em face da fragilização das relações humanas e o seu papel no enfrentamento das problemáticas apontadas.pt
dc.format.extent20-28-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectEducationen
dc.subjectConsumer societyen
dc.subjectZygmunt baumanen
dc.subjectEducaçãopt
dc.subjectSociedade de consumopt
dc.subjectZygmunt baumanpt
dc.titleEducação e modos de subjetivação no capitalismo contemporâneo: reflexões a partir de Zygmunt Baumanpt
dc.title.alternativeEducation and modes of subjectivation in contemporary capitalism: reflections on Zygmunt Baumanen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual de Maringá (UEM)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Avenida Dom Antônio, 2100, Vila Tênis Clube, CEP 19806900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Avenida Dom Antônio, 2100, Vila Tênis Clube, CEP 19806900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1519-6186-2013-13-146-20-28.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Espaço Acadêmico-
dc.identifier.lattes4091021554181403-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.