You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126904
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAlves, Ronaldo Cardoso-
dc.date.accessioned2015-08-21T17:53:26Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:56:11Z-
dc.date.available2015-08-21T17:53:26Z-
dc.date.available2016-10-25T20:56:11Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://www.uel.br/revistas/uel/index.php/histensino/article/view/15535-
dc.identifier.citationHistória & Ensino, v. 19, n. 1, p. 49-69, 2013.-
dc.identifier.issn2238-3018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/126904-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126904-
dc.description.abstractThe article gives a brief history about the formation of the scientific field of Didactic of History in Germany, as well as History Education in England and his epistemological meeting, occurred early in this century. Secondly, part of epistemology to relate historical knowledge, scientifically designed, the guidance needs of humans in quotidian Contemporary Historical Culture. Finally, it presents such a meeting as a supplier of a theoretical-methodological repertoire that enables the qualification of research Teaching of History in Brazil, aiming to research about the school as a place of development of historical consciousness of students and teachers.en
dc.description.abstractO artigo faz um breve histórico acerca da formação do campo científico da Didática da História na Alemanha, bem como da History Education na Inglaterra e o encontro epistemológico dessas vertentes, ocorrido no início do século XXI. Num segundo momento, parte desta epistemologia para relacionar o conhecimento histórico, cientificamente concebido, às necessidades de orientação dos seres humanos no cotidiano da Cultura Histórica contemporânea. Finalmente, apresenta tal encontro como fornecedor de um repertório teórico-metodológico que possibilita a qualificação das pesquisas de Ensino de História no Brasil, com vistas à investigação a respeito da escola como lugar de desenvolvimento da consciência histórica de estudantes e professores.pt
dc.description.sponsorshipCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)-
dc.format.extent49-69-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectHistorical consciousnessen
dc.subjectDidactic of historyen
dc.subjectPhilosophy of historyen
dc.subjectHistory educationen
dc.subjectHistory cultureen
dc.subjectConsciência históricapt
dc.subjectDidática da Históriapt
dc.subjectFilosofia da Históriapt
dc.subjectEducação históricapt
dc.subjectCultura históricapt
dc.titleHistória e vida: o encontro epistemológico entre Didática da História e Educação Históricapt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Avenida Dom Antonio, 2100, Centro, CEP 19806900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Avenida Dom Antonio, 2100, Centro, CEP 19806900, SP, Brasil-
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.5433/2238-3018.2013v19n1p49-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.relation.ispartofHistória & Ensino-
dc.identifier.lattes4261035595905239-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.