You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126923
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMotta, Paulo Tadeu Rabelo da-
dc.date.accessioned2015-08-21T17:53:29Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:56:13Z-
dc.date.available2015-08-21T17:53:29Z-
dc.date.available2016-10-25T20:56:13Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://revistaeixo.ifb.edu.br/index.php/RevistaEixo/article/view/145-
dc.identifier.citationRevista Eixo, v. 3, n. 2, p. 37-47, 2014.-
dc.identifier.issn2238-9504-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/126923-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126923-
dc.description.abstractThe enrollments in technical courses outgrew beyond 70% between 2002 and 2010. It has made fundamental to look after this educational segment because of the changes in the job market, associated with the promulgation of the Law #11.741, witch disentails the High Scholl from the Professional Education, points out to some better understanding of this population. This study intended to trace the profile of this student. The socioeconomic criteria by Abipeme (Brazilian Association of Market Research Institutes) was used, and the most important item was age, with a result higher than expected to this educational phase, about 24 years old. The respondents characterized themselves as pertaining to B and C economical classes.en
dc.description.abstractAs matrículas nos cursos técnicos cresceram para além dos 70%, entre 2002 e 2010. Tornou-se fundamental voltarmos o olhar para esse segmento educacional, pois as mudanças no mercado de trabalho, aliadas à promulgação da Lei nº 11.741, que desvincula o Ensino Médio da Educação Profissional, apontam para uma melhor compreensão dessa população. O objetivo do presente estudo foi traçar um perfil desse aluno. Utilizamos o critério socioeconômico da Abipeme (Associação Brasileira de Institutos de Pesquisa de Mercado), e o item que mais se destacou foi a idade, que se apresentou muito superior à média esperada para essa fase educacional, em torno de 24 anos. Os respondentes caracterizam-se por pertencerem às classes socioeconômicas B e C.pt
dc.format.extent37-47-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectTechnical schoolsen
dc.subjectTechnical teachingen
dc.subjectProfessional teachingen
dc.subjectEscolas técnicaspt
dc.subjectEnsino técnicopt
dc.subjectEnsino profissionalpt
dc.titleO perfil do aluno de cursos técnicos ou Parem as máquinas: o aluno envelheceupt
dc.title.alternativeThe profile of technical courses student or Stop the machines: the student got olden
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia Evolutiva Social e Escolar, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, AVENIDA DOM ANTONIO, 2100, PARQUE UNIVERSITÁRIO, CEP 19806-173, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia Evolutiva Social e Escolar, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, AVENIDA DOM ANTONIO, 2100, PARQUE UNIVERSITÁRIO, CEP 19806-173, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2238-9504-2014-03-02-37-47.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Eixo-
dc.identifier.lattes7181237816428633-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.