Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126933
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Motta, Carolina Caires | - |
dc.contributor.author | Constantino, Elizabeth Piemonte | - |
dc.date.accessioned | 2015-08-21T17:53:30Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:56:15Z | - |
dc.date.available | 2015-08-21T17:53:30Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:56:15Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier | http://www2.assis.unesp.br/revpsico/index.php/revista/article/view/67 | - |
dc.identifier.citation | Revista de Psicologia da UNESP, v. 9, n. 2, p. 18-29, 2010. | - |
dc.identifier.issn | 1984-9044 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/126933 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126933 | - |
dc.description.abstract | The historical analysis of the conception of child is essential to understand the speeches, public policies and actions that are set aside for them. The 20th century ´ social-economic changes and the consequent need for women's work produced a restructuring not only in the family, but also in the care and attention focused on childhood. The present article under the perspective of Cultural-historical approach aims to make a reflection about the conception of child in the educational context, especially in the face of recent public policies that favor education´s advance in state schools. Besides, they also intend to point out some consequences and possible problems that may arise with their implementation and discuss the implications for the teacher´s organization of methodological practice and the relationship between development and learning. | en |
dc.description.abstract | A análise histórica da concepção de criança é indispensável para se compreender os discursos, as políticas públicas e as ações que lhe são destinadas. As transformações socioeconômicas decorrentes do século XX e a consequente necessidade do trabalho feminino produziram reestruturações, tanto no âmbito familiar, como no âmbito do cuidado e atenção voltados à infância. O presente artigo, sob o enfoque da abordagem Histórico-Cultural, visa a fazer uma reflexão acerca da concepção de criança no contexto educacional, principalmente diante das recentes políticas públicas que privilegiam a antecipação da escolaridade, nas redes estaduais de ensino. Além disso, pretende apontar algumas consequências e eventuais problemas que podem surgir com a sua implantação, e discutir as suas implicações para a organização da prática pedagógica do professor e às relações entre desenvolvimento e aprendizagem. | pt |
dc.format.extent | 18-29 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Basic education of 9 years | en |
dc.subject | Conception of Child | en |
dc.subject | Anticipation of schooling | en |
dc.subject | Historical-cultural perspective | en |
dc.subject | Ensino Fundamental de 9 anos | pt |
dc.subject | Concepção de criança | pt |
dc.subject | Antecipação da escolaridade | pt |
dc.subject | Enfoque Histórico-Cultural | pt |
dc.title | A concepção de criança e alei de nove anos | pt |
dc.title.alternative | The conception of child and the nine years’law | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia Experimental e do Trabalho, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Unesp - Campus Assis, Parque Universitário, CEP 19806900, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia Experimental e do Trabalho, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Unesp - Campus Assis, Parque Universitário, CEP 19806900, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN1984-9044-2010-09-02-18-29.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Revista de Psicologia da UNESP | - |
dc.identifier.lattes | 0960007219314990 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.