You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126969
Title: 
A aula de História como lugar do ensino, da pesquisa e da extensão
Other Titles: 
The history classroom as a place of education, research and extension
Author(s): 
Alves, Ronaldo Cardoso
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2238-0302
Abstract: 
  • The paper presents a work project developed by the Laboratory of Studies and Research in History Teaching of Unesp/campus Assis (LEPEDIH), which the classroom is understood as a place of construction of historical knowledge through experiences, between students, teachers and future teachers that add teaching, research and extension, in a way that occur the approach between university and public elementary schools in order that participants can relate the study of history with their own life.
  • O artigo apresenta um projeto de trabalho desenvolvido pelo Laboratório de Estudos e Pesquisas em Didática da História da Unesp/campus Assis (LEPEDIH), no qual a sala de aula é compreendida como lugar de construção do conhecimento histórico por meio de experiências entre estudantes, professores e futuros professores, que agregam o ensino, a pesquisa e a extensão, de forma que ocorra a aproximação entre universidade e escolas públicas de ensino básico com o fim de que seus participantes possam relacionar o estudo da História com a própria vida.
Issue Date: 
2014
Citation: 
Revista Espaço Pedagógico, v. 21, n. 2, p. 274-287, 2014.
Time Duration: 
274-287
Keywords: 
  • Historical consciousness
  • Social representations
  • Educational ethnography
  • Consciência histórica
  • Representações sociais
  • Etnografia educacional
Source: 
http://www.upf.br/seer/index.php/rep/article/view/4301
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/126969
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.