Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126969
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Alves, Ronaldo Cardoso | - |
dc.date.accessioned | 2015-08-21T17:53:36Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:56:20Z | - |
dc.date.available | 2015-08-21T17:53:36Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:56:20Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier | http://www.upf.br/seer/index.php/rep/article/view/4301 | - |
dc.identifier.citation | Revista Espaço Pedagógico, v. 21, n. 2, p. 274-287, 2014. | - |
dc.identifier.issn | 2238-0302 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/126969 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126969 | - |
dc.description.abstract | The paper presents a work project developed by the Laboratory of Studies and Research in History Teaching of Unesp/campus Assis (LEPEDIH), which the classroom is understood as a place of construction of historical knowledge through experiences, between students, teachers and future teachers that add teaching, research and extension, in a way that occur the approach between university and public elementary schools in order that participants can relate the study of history with their own life. | en |
dc.description.abstract | O artigo apresenta um projeto de trabalho desenvolvido pelo Laboratório de Estudos e Pesquisas em Didática da História da Unesp/campus Assis (LEPEDIH), no qual a sala de aula é compreendida como lugar de construção do conhecimento histórico por meio de experiências entre estudantes, professores e futuros professores, que agregam o ensino, a pesquisa e a extensão, de forma que ocorra a aproximação entre universidade e escolas públicas de ensino básico com o fim de que seus participantes possam relacionar o estudo da História com a própria vida. | pt |
dc.format.extent | 274-287 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Historical consciousness | en |
dc.subject | Social representations | en |
dc.subject | Educational ethnography | en |
dc.subject | Consciência histórica | pt |
dc.subject | Representações sociais | pt |
dc.subject | Etnografia educacional | pt |
dc.title | A aula de História como lugar do ensino, da pesquisa e da extensão | pt |
dc.title.alternative | The history classroom as a place of education, research and extension | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Avenida Dom Antonio, 2100, Centro, CEP 19806900, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Avenida Dom Antonio, 2100, Centro, CEP 19806900, SP, Brasil | - |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.5335/rep.v21i2.4301 | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN2238-0302-2014-21-02-274-287.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Revista Espaço Pedagógico | - |
dc.identifier.lattes | 4261035595905239 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.