You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126969
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAlves, Ronaldo Cardoso-
dc.date.accessioned2015-08-21T17:53:36Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:56:20Z-
dc.date.available2015-08-21T17:53:36Z-
dc.date.available2016-10-25T20:56:20Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://www.upf.br/seer/index.php/rep/article/view/4301-
dc.identifier.citationRevista Espaço Pedagógico, v. 21, n. 2, p. 274-287, 2014.-
dc.identifier.issn2238-0302-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/126969-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/126969-
dc.description.abstractThe paper presents a work project developed by the Laboratory of Studies and Research in History Teaching of Unesp/campus Assis (LEPEDIH), which the classroom is understood as a place of construction of historical knowledge through experiences, between students, teachers and future teachers that add teaching, research and extension, in a way that occur the approach between university and public elementary schools in order that participants can relate the study of history with their own life.en
dc.description.abstractO artigo apresenta um projeto de trabalho desenvolvido pelo Laboratório de Estudos e Pesquisas em Didática da História da Unesp/campus Assis (LEPEDIH), no qual a sala de aula é compreendida como lugar de construção do conhecimento histórico por meio de experiências entre estudantes, professores e futuros professores, que agregam o ensino, a pesquisa e a extensão, de forma que ocorra a aproximação entre universidade e escolas públicas de ensino básico com o fim de que seus participantes possam relacionar o estudo da História com a própria vida.pt
dc.format.extent274-287-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectHistorical consciousnessen
dc.subjectSocial representationsen
dc.subjectEducational ethnographyen
dc.subjectConsciência históricapt
dc.subjectRepresentações sociaispt
dc.subjectEtnografia educacionalpt
dc.titleA aula de História como lugar do ensino, da pesquisa e da extensãopt
dc.title.alternativeThe history classroom as a place of education, research and extensionen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Avenida Dom Antonio, 2100, Centro, CEP 19806900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Avenida Dom Antonio, 2100, Centro, CEP 19806900, SP, Brasil-
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.5335/rep.v21i2.4301-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2238-0302-2014-21-02-274-287.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Espaço Pedagógico-
dc.identifier.lattes4261035595905239-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.