You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127014
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSilva, Antonio Carlos Barbosa da-
dc.contributor.authorCasadei, Marina Coimbra-
dc.date.accessioned2015-08-21T17:53:43Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:56:26Z-
dc.date.available2015-08-21T17:53:43Z-
dc.date.available2016-10-25T20:56:26Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://www.psicopedagogia.com.br/new1_artigo.asp?entrID=1379#.VctWwHFVhHw-
dc.identifier.citationPsicopedagogia On Line, 2011.-
dc.identifier.issn1808-6225-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/127014-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127014-
dc.description.abstractThis article aims to generate reflections on the current Brazilian educational situation and briefly discuss the changing paradigms of post-modernity that affect it. Today's education will be discussed and questioned from the mold of traditional education institution (postulated analyzed and criticized by Paulo Freire and still present in our society) and soon to be opposed to the proposal from liberating pedagogy (teaching theoretical foundations that focus on developing of a social nature of no alienation and contribution to the formation of critical subjects of their own destiny, comes in trying to transform the current education, reinforced by the individualistic and consumerist bonds in a democratic education (teachers and students in a relationship horizontal) facing the current questions of social values.en
dc.description.abstractEste artigo tem por objetivo suscitar reflexões acerca da situação educacional brasileira vigente e discutir brevemente as mudanças de paradigmas da pós-modernidade que a afeta. A educação atual será debatida e questionada a partir dos moldes da educação tradicional bancária (postulado analisado e criticado por Paulo Freire e ainda presente em nossa sociedade) e logo em seguida será contraponteada com a proposta da pedagogia libertadora (fundamentos teóricos pedagógicos que visam o desenvolvimento de um caráter social de desalienação, enquanto contribuição para a formação de sujeitos críticos de sua própria história) enquanto uma força contrativa dos liames alienadores da educação bancária e favorável a uma educação democrática (formação ativa que coloca educadores e educandos numa relação horizontal) voltada para os questionamentos dos valores sociais contemporâneos.pt
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.titleHá possibilidades de uma psicologia libertadora na contemporaneidade?pt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia Evolutiva Social e Escolar, Faculdade de Ciências e Letras de Assis-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.relation.ispartofPsicopedagogia On Line-
dc.identifier.lattes6469904584593174-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.