You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127044
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBarbosa, Raquel Lazzari Leite-
dc.contributor.authorBoldarine, Rosaria de Fátima-
dc.contributor.authorNicácio, Rosemary Trabold-
dc.date.accessioned2015-08-21T17:53:47Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:56:30Z-
dc.date.available2015-08-21T17:53:47Z-
dc.date.available2016-10-25T20:56:30Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://editorarevistas.mackenzie.br/index.php/tl/issue/view/422-
dc.identifier.citationRevista Todas as Letras, v. 16, n. 2, p. 147-160, 2014.-
dc.identifier.issn1980-6914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/127044-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127044-
dc.description.abstractThis article presents a study about the reading/formation of readers in the public school of São Paulo. To make this study the most present material in the school and the activities proposed in them are analized. What it is intended is to show that, many times, the difficulties of reading presented by the students in the external evaluations may be resulting from the kind of reading practiced in the scholar institution.en
dc.description.abstractEste artigo apresenta um estudo a respeito da leitura/formação de leitores na escola pública paulista. Para realizar este estudo são analisados os materiais didáticos mais presentes na escola e as atividades neles propostas. O que se pretende mostrar é que, muitas vezes, as dificuldades de leitura apresentadas pelos alunos nas avaliações externas podem ser decorrentes do tipo de leitura praticada na instituição escolar.pt
dc.format.extent147-160-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectReadingen
dc.subjectSchoolen
dc.subjectDidactic materialsen
dc.subjectLeiturapt
dc.subjectEscolapt
dc.subjectMaterial didáticopt
dc.titleAprende-se a ler na escola? um wstudo da aprendizagem de leitura na escola pública paulistapt
dc.title.alternativeIs it possible to learn how to read? a study about the learning of reading in the public schoolen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionInstituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de São Paulo (IFSP)-
dc.contributor.institutionUniversidade Presbiteriana Mackenzie (UPM)-
dc.contributor.institutionFaculdades Integradas de Ourinhos (FIO)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Avenida Dom Antonio, 2100, Jardim Universitário, CEP 19808-173, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Avenida Dom Antonio, 2100, Jardim Universitário, CEP 19808-173, SP, Brasil-
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.15529/1980-6914/letras.v16n2p149-162-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.relation.ispartofRevista Todas as Letras-
dc.identifier.lattes0734650628154687-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.