Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127049
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Perez, Deivis | - |
dc.date.accessioned | 2015-08-21T17:53:48Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:56:30Z | - |
dc.date.available | 2015-08-21T17:53:48Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:56:30Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier | http://revpsi.org/edicao-volume-01-numero-02/ | - |
dc.identifier.citation | Revista Brasileira de Psicologia, v. 1, n. 2, p. 105-117, 2014. | - |
dc.identifier.issn | 2319-0361 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/127049 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127049 | - |
dc.description.abstract | This article presents research that examined work of a teacher trainer for professional education, which aimed to study the work of these professional instruments , the design of pedagogical mediation underlying the prescriptive texts of the work and the theoretical-methodological arrays deployed in labor activity . The theoretical framework was Clinical Activity , strand of Work Psychology . We adopt a simple self-confrontation for data collection , combining interviews , document analysis, and video recording of the work . Were the volunteer coordinator and three trainers course in São Paulo educational institution. The results showed that the work of trainers activity is directed to others , using concrete and intangible instruments . Prescriptive texts suggest the use of cognitive education approach , but in the effective action of the trainers was adopted cultural-historical perspective of human development . At the end there are the limitations of this research and indicates the need for further scientific research on the subject. | en |
dc.description.abstract | Este artigo apresenta pesquisa sobre o trabalho do formador de professores para educação profissional, que objetivou examinar os instrumentos laborais destes profissionais, a concepção de mediação pedagógica subjacente aos textos prescritivos do trabalho e as matrizes teórico-metodológicas mobilizadas na atividade laboral. O aporte teórico foi a Clínica da Atividade, vertente da Psicologia do Trabalho. Adotou-se a autoconfrontação simples para recolha dos dados, que articula entrevista, observação, análise documental e registro em vídeo do trabalho. Foram voluntários o coordenador e três formadores de curso de instituição educacional paulista. Os resultados apontaram que o trabalho dos formadores é atividade dirigida para outras pessoas, com uso de instrumentos concretos e imateriais. Os textos prescritivos sugerem a utilização da abordagem cognitivista de educação, mas na ação efetiva dos formadores adotouse perspectiva histórico-cultural de desenvolvimento humano. Ao final há as limitações desta pesquisa e sinaliza-se a necessidade de produção ulterior de estudos sobre a temática. | pt |
dc.format.extent | 105-117 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Work psychology | en |
dc.subject | Professional education | en |
dc.subject | Trainer’s work | en |
dc.subject | Psicologia do trabalho | pt |
dc.subject | Educação profissional | pt |
dc.subject | Trabalho do formador | pt |
dc.title | Trabalho do formador de professores para a educação profissional | pt |
dc.title.alternative | Work trainers of teachers for professional education | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia Evolutiva, Social e Escolar, Faculdade de Ciências e Letras de Assis | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN2319-0361-2014-01-02-105-117.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Revista Brasileira de Psicologia | - |
dc.identifier.lattes | 6409892014093401 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.