You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127049
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPerez, Deivis-
dc.date.accessioned2015-08-21T17:53:48Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:56:30Z-
dc.date.available2015-08-21T17:53:48Z-
dc.date.available2016-10-25T20:56:30Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://revpsi.org/edicao-volume-01-numero-02/-
dc.identifier.citationRevista Brasileira de Psicologia, v. 1, n. 2, p. 105-117, 2014.-
dc.identifier.issn2319-0361-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/127049-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127049-
dc.description.abstractThis article presents research that examined work of a teacher trainer for professional education, which aimed to study the work of these professional instruments , the design of pedagogical mediation underlying the prescriptive texts of the work and the theoretical-methodological arrays deployed in labor activity . The theoretical framework was Clinical Activity , strand of Work Psychology . We adopt a simple self-confrontation for data collection , combining interviews , document analysis, and video recording of the work . Were the volunteer coordinator and three trainers course in São Paulo educational institution. The results showed that the work of trainers activity is directed to others , using concrete and intangible instruments . Prescriptive texts suggest the use of cognitive education approach , but in the effective action of the trainers was adopted cultural-historical perspective of human development . At the end there are the limitations of this research and indicates the need for further scientific research on the subject.en
dc.description.abstractEste artigo apresenta pesquisa sobre o trabalho do formador de professores para educação profissional, que objetivou examinar os instrumentos laborais destes profissionais, a concepção de mediação pedagógica subjacente aos textos prescritivos do trabalho e as matrizes teórico-metodológicas mobilizadas na atividade laboral. O aporte teórico foi a Clínica da Atividade, vertente da Psicologia do Trabalho. Adotou-se a autoconfrontação simples para recolha dos dados, que articula entrevista, observação, análise documental e registro em vídeo do trabalho. Foram voluntários o coordenador e três formadores de curso de instituição educacional paulista. Os resultados apontaram que o trabalho dos formadores é atividade dirigida para outras pessoas, com uso de instrumentos concretos e imateriais. Os textos prescritivos sugerem a utilização da abordagem cognitivista de educação, mas na ação efetiva dos formadores adotouse perspectiva histórico-cultural de desenvolvimento humano. Ao final há as limitações desta pesquisa e sinaliza-se a necessidade de produção ulterior de estudos sobre a temática.pt
dc.format.extent105-117-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectWork psychologyen
dc.subjectProfessional educationen
dc.subjectTrainer’s worken
dc.subjectPsicologia do trabalhopt
dc.subjectEducação profissionalpt
dc.subjectTrabalho do formadorpt
dc.titleTrabalho do formador de professores para a educação profissionalpt
dc.title.alternativeWork trainers of teachers for professional educationen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia Evolutiva, Social e Escolar, Faculdade de Ciências e Letras de Assis-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2319-0361-2014-01-02-105-117.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Psicologia-
dc.identifier.lattes6409892014093401-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.