You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127054
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMachado, Carlos Eduardo Jordão-
dc.date.accessioned2015-08-21T17:53:48Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:56:31Z-
dc.date.available2015-08-21T17:53:48Z-
dc.date.available2016-10-25T20:56:31Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttps://www.metodista.br/revistas/revistas-unimep/index.php/impulso/article/view/1777-
dc.identifier.citationImpulso: Revista de Ciências Sociais e Humanas, v. 23, n. 57, p. 87-101, 2013.-
dc.identifier.issn2236-9767-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/127054-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127054-
dc.description.abstractThis article seeks to historically contextualize Kracauer’s aesthetic-political position regarding this successful literary genre among German writers in the early 1930s: the novel report. It is inevitable the reference to the Berlin journal, Die Linkskurve, and to Lukács’s critiques developed in the period – when he resumes aesthetic questions on the novel as a literary genre in a Marxist interpretation and outlines his thesis on “critical realism”. Kracauer wrote a critique about the film Kuhle Wampe, directed by S. Dudow with a script by B. Brecht and E. Ottwald and music by H. Eisler, which engendered a discussion full of misunderstandings, but extremely interesting, between E. Bloch and Kracauer and between Kracauer and Brecht. Finally, I comment the journal project Krise und Kritik, which failed with the rise of Hitler.en
dc.description.abstractO presente artigo pretende contextualizar historicamente a posição estético-política de Kracauer diante deste gê- nero literário que obteve sucesso entre os escritores alemães no início dos anos 1930, o romance-reportagem. A referência à revista berlinense, Die Linkskurve, e à critica de Lukács desenvolvida no período – quando retoma questões estéticas sobre o romance como gênero literário, numa interpretação marxista, e esboça sua tese sobre o “realismo crítico” – é inevitável. Kracauer escreve uma crítica ao filme Kuhle Wampe, dirigido por S. Dudow, com roteiro de B. Brecht e E. Ottwald e música de H. Eisler, que vai engendrar uma discussão cheia de mal-entendidos, mas extremamente interessante, entre E. Bloch e Kracauer e entre este e Brecht. Ao final, detenho-me sobre o projeto da revista Krise und Kritik que, com ascensão de Hitler, não vingou.pt
dc.format.extent87-101-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectNovel-reporten
dc.subjectDie Linkskurveen
dc.subjectKuhle Wampeen
dc.subjectKracaueren
dc.subjectLukácsen
dc.subjectBrechten
dc.subjectBlochen
dc.subjectRomance-reportagempt
dc.subjectLukácspt
dc.subjectLinkskurvept
dc.subjectKuhle-Wampept
dc.subjectKurt Weillpt
dc.subjectBrechtpt
dc.titleA crítica de Siegfried Kracauer ao romance-reportagem ou o 'caso Brecht'pt
dc.title.alternativeSiegfried Kracauer’s critique of novel-report or the “Brecht case”en
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de História, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Av. Dom Antônio 2100, Parque Universitário, CEP 19800-000, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de História, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Av. Dom Antônio 2100, Parque Universitário, CEP 19800-000, SP, Brasil-
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.15600/2236-9767/impulso.v23n57p87-101-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2236-9767-2013-23-57-87-101.pdf-
dc.relation.ispartofImpulso: Revista de Ciências Sociais e Humanas-
dc.identifier.lattes8346491389354726-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.