Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127071
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Oliveira, Eduardo Romero de | - |
dc.date.accessioned | 2015-08-21T17:53:50Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:56:34Z | - |
dc.date.available | 2015-08-21T17:53:50Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:56:34Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier | http://revistas.pucsp.br/index.php/revph/article/view/6129 | - |
dc.identifier.citation | Projeto História, v. 40, p. 179-203, 2010. | - |
dc.identifier.issn | 0102-4442 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/127071 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127071 | - |
dc.description.abstract | This paper has as an objetive to present the survey outcomes on the railroad heritage listed by CONDEPHAAT (identification, state of conservation and public politics of use). In one hand, since the 1960s has been formulated the concept of industrial heritage, it would consider the relevance of this concept for the railroad heritage. In the other hand, it is also necessary to understand the concepts that have guided the tipping process of this organ for decades. Anyway, this is to assess the extent to these new concepts of heritage has guided the actions of the São Paulo State Council | en |
dc.description.abstract | O objetivo deste artigo é apresentar os resultados de um levantamento sobre os processos de tombamentos efetuados pelo CONDEPHAAT e relativos ao patrimônio ferroviário (identificação, estado de conservação e políticas públicas de uso). Se, por um lado, desde a década de 1960 tem sido formulado o conceito de patrimônio industrial, o que demandaria considerar a pertinência desse conceito para o patrimônio ferroviário; por outro, é também preciso entender as concepções que têm orientado os processos de tombamento no órgão nas últimas décadas. Enfim, trata-se de avaliar em que medida as novas concepções de patrimônio tem orientado as ações de preservação do órgão paulista. | pt |
dc.format.extent | 179-203 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Railroad | en |
dc.subject | Industrial Heritage | en |
dc.subject | Sao Paulo | en |
dc.subject | Ferrovias | pt |
dc.subject | Patrimônio Industrial | pt |
dc.subject | São Paulo | pt |
dc.title | Patrimônio Ferroviário do Estado de São Paulo: as condições de preservação e uso dos bens culturais | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Unidade Diferenciada de Rosana, Reitoria, Rosana, Estrada dos Alojamentos, esq. com Av. dos Barrageiros, s/n, Distr. de Primavera, CEP 19274000, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Unidade Diferenciada de Rosana, Reitoria, Rosana, Estrada dos Alojamentos, esq. com Av. dos Barrageiros, s/n, Distr. de Primavera, CEP 19274000, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN0102-4442-2010-40-179-203.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Projeto História | - |
dc.identifier.lattes | 6385564645445607 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.