You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127085
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPerez, Deivis-
dc.date.accessioned2015-08-21T17:53:52Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:56:35Z-
dc.date.available2015-08-21T17:53:52Z-
dc.date.available2016-10-25T20:56:35Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://www.revistas2.uepg.br/index.php/conexao/article/view/5016-
dc.identifier.citationRevista Conexão UEPG, v. 9, n. 1, p. 120-129, 2013.-
dc.identifier.issn1808-6578-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/127085-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127085-
dc.description.abstractThis paper presents the extension project Youth Empowerment for Work and Citizenship. It is a psychosocial and an educational activity focused on the care of impoverished youths, aged between 14-19, from Assis-SP. It aims to contribute to the cognitive, affective and social process of the participants. The extension activity has benefited the education of Psychology undergraduates students to the mediation in human development under nonformal education. The theoretical and methodological background is based on the cultural-historical psychology of Vigotski. The results obtained are: the establishment of partnerships between universities and state and local public organizations; the incorporation of innovative thematic in psychology curriculum course at UNESP; production of academic-scientific research about the experience of Psychologists in social educational area; and the participation of one hundred young people as well as their parents or legal guardians in the project.en
dc.description.abstractEste artigo apresenta o projeto de extensão universitária nomeado Programa Formação de Jovens para o Mundo do Trabalho e Cidadania. Trata-se de atividade psicossocial e educacional dedicada ao atendimento de jovens empobrecidos, com idade entre 14 e 19 anos, de Assis-SP e região. O objetivo é contribuir com o processo de desenvolvimento cognitivo, afetivo e social dos participantes. A atividade extensionista tem favorecido, também, a formação de graduandos de Psicologia para a mediação do desenvolvimento humano realizada no âmbito da educação não formal. O referencial teórico-metodológico é a Psicologia Histórico-Cultural de Vigotski. O Programa apresenta como resultados o estabelecimento de parcerias entre a universidade e organizações públicas estaduais e municipais; a incorporação de temáticas inovadoras ao currículo de Psicologia da UNESPcâmpus Assis, a realização de pesquisa acadêmico-científica sobre experiência de trabalho socioeducacional de psicólogos e, por fim, registrou-se o atendimento de cem jovens e cem pais ou responsáveis no Programa.pt
dc.format.extent120-129-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectYouth educationen
dc.subjectWorld of worken
dc.subjectPsychologist educationen
dc.subjectEducation for citizenshipen
dc.subjectEducação de jovenspt
dc.subjectMundo do trabalhopt
dc.subjectFormação de psicólogospt
dc.subjectEducação para a cidadaniapt
dc.titleFormação de jovens para o mundo do trabalho e cidadania: experiência teórica e prática por meio de projeto extensionistapt
dc.title.alternativeYouth empowerment for work and citizenship: a theoretical and practical experience through a university extension projecten
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia Evolutiva Social e Escolar, Faculdade de Ciências e Letras de Assis-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1808-6578-2013-09-01-120-129.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Conexão UEPG-
dc.identifier.lattes6409892014093401-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.