You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127089
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPeres, Wiliam Siqueira-
dc.date.accessioned2015-08-21T17:53:53Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:56:36Z-
dc.date.available2015-08-21T17:53:53Z-
dc.date.available2016-10-25T20:56:36Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/27756-
dc.identifier.citationTeoria e Prática da Educação, v. 17, n. 2, p. 141-149, 2014.-
dc.identifier.issn2237-8707-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/127089-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127089-
dc.description.abstractThis paper raises questions about the ways in which corporeality and processes desiring were built within binary systems, universalistic and subjected to imprisonment restricted to heteronormativity and phallocentrism, and most often, the only references that guide the schools, their curricula and assessment systems. Critically and expanded the questions between the schools, and their agents and their expressions of dissent corporeality, gender, sexuality, gender and other markers of social stigmas. Presents readings that show that even still conservative schools already produce programs that facilitate discussions on diversity and human and allow you to create pedagogies and educational policies that may be secular, democratic and inclusiveen
dc.description.abstractEste ensaio busca problematizar a respeito dos modos pelos quais as corporalidades e os processos desejantes foram construídos dentro de sistemas binários e universalistas e submetidos a aprisionamentos restritos à heteronormatividade e ao falocentrismo, sendo na maioria das vezes, as únicas referências que se orientam as escolas, seus currículos e sistemas de avaliação. De modo crítico e ampliado problematiza as relações entre as escolas, seus e suas agentes e as expressões dissidentes de corporalidades, sexos, sexualidades, gêneros e outros marcadores sociais de estigmas. Apresenta leituras que evidenciam que mesmo ainda conservadoras as escolas já produzem programas que facilitam discussões sobre as diversidades e humanas e permitem criar pedagogias e políticas educacionais que possam ser laicas, democráticas e inclusivas.pt
dc.format.extent141-149-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectCorporealityen
dc.subjectDesireen
dc.subjectEducationen
dc.subjectSubjectivityen
dc.subjectCorporalidadespt
dc.subjectDesejospt
dc.subjectEducaçãopt
dc.subjectSubjetivaçãopt
dc.titleCorporalidades, desejos e políticas de subversãopt
dc.title.alternativeCorporeality, desires and political subversionen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia Clínica, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Av. Dom Antonio, 2100, Parque Universitário, CEP 19800-000, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia Clínica, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Av. Dom Antonio, 2100, Parque Universitário, CEP 19800-000, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2237-8707-2014-17-02-141-149.pdf-
dc.relation.ispartofTeoria e Prática da Educação-
dc.identifier.lattes8322448212544045-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.