You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127129
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBetella, Gabriela Kvacek-
dc.date.accessioned2015-08-21T17:53:58Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:56:41Z-
dc.date.available2015-08-21T17:53:58Z-
dc.date.available2016-10-25T20:56:41Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://www.anpoll.org.br/revista/index.php/revista/article/viewArticle/635-
dc.identifier.citationRevista da ANPOLL, v. 1, n. 33, p. 173-189, 2012.-
dc.identifier.issn1414-7564-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/127129-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127129-
dc.description.abstractVasco Pratolini recreates the 1920’s and the assertion of fascism resorting to the medieval and historiographical tradition, to the social outlook and the childhood memoir. Under the effects of the intellectual movement of the Italian Resistance, within the democratic context of the parliamentary republic and pluripartyism (1946- 1948), the novel makes clear the equalitarian perspective betraying the represented moment, when hopelessness crowned the political and social life. Carlo Lizzani shoots his adaptation in the closure of horizons caused by the restoration of the conservative forces (1953), reducing the visionary focus of the narrative and representing the past from the disillusionments of the present.en
dc.description.abstractVasco Pratolini recria os anos de 1920 e a afirmação do fascismo recorrendo à tradição medieval e historiográfica, ao olhar social e à memória de infância. Sob os efeitos do movimento intelectual da Resistência italiana, no contexto democrático da república parlamentar e do pluripartidarismo (1946-1948), o romance evidencia a perspectiva igualitária traindo o momento representado, quando a desesperança coroava a vida política e social. Carlo Lizzani filma sua adaptação no fechamento dos horizontes com a restauração de forças conservadoras (1953), diminuindo o foco visionário da narrativa e representando o passado a partir das desilusões do presente.pt
dc.format.extent173-189-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectLiterature and cinemaen
dc.subjectVasco Pratolinien
dc.subjectCarlo Lizzanien
dc.subjectLiteratura e cinemapt
dc.subjectVasco Pratolinipt
dc.subjectCarlo Lizzanipt
dc.titlePara que serve o passado: cronache di poveri amanti e a crônica da históriapt
dc.title.alternativeWhat the past is for: cronache di poveri amanti and the chronicle of historyen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Av. Dom Antonio, 2100, Parque Universitário, CEP 19806900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Letras Modernas, Faculdade de Ciências e Letras de Assis, Assis, Av. Dom Antonio, 2100, Parque Universitário, CEP 19806900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1414-7564-2012-01-33-173-189.pdf-
dc.relation.ispartofRevista da ANPOLL-
dc.identifier.lattes3065305177014712-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.