You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127354
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVilaronga, Carla Ariela Rios-
dc.contributor.authorSarti, Flavia Medeiros-
dc.date.accessioned2015-08-26T19:19:19Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:57:10Z-
dc.date.available2015-08-26T19:19:19Z-
dc.date.available2016-10-25T20:57:10Z-
dc.date.issued2012-12-01-
dc.identifierhttp://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2175-62362012000300014&lng=pt&nrm=iso&tlng=en-
dc.identifier.citationEducação & Realidade, v. 37, n. 3, p. 969-989, 2012.-
dc.identifier.issn2175-6236-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/127354-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127354-
dc.description.abstractThe article broaches processes relating to the production of texts aiming primary education teachers, focusing both function and role of the authors on these texts. In the present educational context, the authors of these papers perform an important purpose as their actions integrates the legitimation of specific discourses and new modalities of teacher formation. These academic researchers come across new challenges, e.g. writing for school teachers. The study which data is presented in this article was accomplished under a qualitative approach, starting with documentary analysis, and interviews, having as an empiric reference a special program for graduated working teachers.en
dc.description.abstractO artigo discute aspectos relacionados à produção de textos dirigidos a professores da Educação Básica, focalizando a função-autor nesse processo. No contexto educacional atual, os autores desses textos desempenham importante papel, à medida que sua atuação integra-se a processos de legitimação de certos discursos e de novas modalidades de formação docente. Esses pesquisadores acadêmicos se deparam com novos desafios, entre eles o de escrever para os professores da escola. O estudo cujos dados são apresentados neste artigo foi realizado sob uma abordagem qualitativa, a partir de análise documental e de entrevistas, tendo por referencial empírico um programa especial de formação superior de professores em serviço.pt
dc.format.extent969-989-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Federal do Rio Grande do Sul - Faculdade de Educação-
dc.sourceSciELO-
dc.subjectTeacheren
dc.subjectUniversitarization of teachingen
dc.subjectTeacher professionalizationen
dc.subjectSpecial programsen
dc.subjectAuthorshipen
dc.subjectFormação de professorespt
dc.subjectUniversitarização do magistériopt
dc.subjectProfissionalização docentept
dc.subjectProgramas especiaispt
dc.subjectAutoriapt
dc.titleA universidade e o desafio de escrever para professorespt
dc.title.alternativeThe university and the challenge of writing for teachersen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Federal de São Carlos (UFSCar)-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista, Departamento de Educação, Instituto de Biociências de Rio Claro-
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1590/S2175-62362012000300014-
dc.identifier.scieloS2175-62362012000300014-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileS2175-62362012000300014.pdf-
dc.relation.ispartofEducação & Realidade-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.