You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127478
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSouza, Rosa Fátima de-
dc.date.accessioned2015-08-26T19:22:31Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:57:29Z-
dc.date.available2015-08-26T19:22:31Z-
dc.date.available2016-10-25T20:57:29Z-
dc.date.issued2001-12-01-
dc.identifierhttp://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0104-40602001000200007&lng=pt&nrm=iso&tlng=en-
dc.identifier.citationEducar em Revista, n. 18, p. 75-101, 2001.-
dc.identifier.issn0104-4060-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/127478-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127478-
dc.description.abstractThis research consists in photograph reading, more specifically, school photographs related to primary teaching in the city of Campinas, between 1897 and 1950. It is based on a heritage constituted of 55 images that analyzes four categories of photographs: school architecture, student classes, teaching body and school activities, these categories illustrate the discourse about school, human contexts and social relations revealed by those images. The text also focuses the iconography documentation relevance for History of Education research, specially, about educational institutions.en
dc.description.abstractEste estudo compreende a leitura de fotografias, especificamente, fotografias escolares referentes ao ensino primário na cidade de Campinas, no período de 1897 a 1950. Com base em um acervo constituído de 55 imagens, analisa quatro categorias de fotografias: arquitetura escolar, classes de alunos, corpo docente e atividades escolares; assinalando o discurso sobre a escola, os contextos humanos e as relações sociais reveladas pelas imagens. O texto destaca, também, a relevância da documentação iconográfica para o estudo da História da Educação, em especial, o estudo das instituições educativas.pt
dc.format.extent75-101-
dc.language.isopor-
dc.publisherSetor de Educação da Universidade Federal do Paraná-
dc.sourceSciELO-
dc.subjectImage readingen
dc.subjectFundamental School Historyen
dc.subjectSchool photographsen
dc.subjectIconography sourcesen
dc.subjectLeitura de imagenspt
dc.subjectHistória da Escola Primáriapt
dc.subjectFotografias escolarespt
dc.subjectFontes iconográficaspt
dc.titleFotografias escolares: a leitura de imagens na história da escola primáriapt
dc.title.alternativeSchool Photographs: the image reading in the history of primary schoolen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUnesp Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara Departamento de Ciências da Educação-
dc.description.affiliationUnespUnesp Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara Departamento de Ciências da Educação-
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1590/0104-4060.235-
dc.identifier.scieloS0104-40602001000200007-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileS0104-40602001000200007.pdf-
dc.relation.ispartofEducar em Revista-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.