You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127479
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorValdemarin, Vera Teresa-
dc.date.accessioned2015-08-26T19:22:31Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:57:29Z-
dc.date.available2015-08-26T19:22:31Z-
dc.date.available2016-10-25T20:57:29Z-
dc.date.issued2001-12-01-
dc.identifierhttp://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0104-40602001000200010&lng=pt&nrm=iso&tlng=en-
dc.identifier.citationEducar em Revista, n. 18, p. 157-182, 2001.-
dc.identifier.issn0104-4060-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/127479-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127479-
dc.description.abstractThis article presents results of research about the objective methods, by Norman A. Calkins, especially to teaching reading method. For the author, the words are the units trough the teaching should happen, relating it to the propositions of analytic methods that appeared in the 19th Century, innovating the procedures of general teaching.en
dc.description.abstractEste artigo apresenta resultados de pesquisa sobre o método de ensino intuitivo, elaborado por Norman A. Calkins, especialmente para o ensino da leitura. Para o autor, as palavras são as unidades a partir das quais o ensino deve se dar, filiando-se às proposições de marcha analítica que surgem no século XIX, inovando os procedimentos de ensino.pt
dc.description.sponsorshipConselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)-
dc.description.sponsorshipFundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)-
dc.format.extent157-182-
dc.language.isopor-
dc.publisherSetor de Educação da Universidade Federal do Paraná-
dc.sourceSciELO-
dc.subjectObjective methodsen
dc.subjectTeaching readingen
dc.subjectObjective lessonsen
dc.subject19th century educationen
dc.subjectMétodo intuitivopt
dc.subjectEnsino de leiturapt
dc.subjectLições de coisaspt
dc.subjectEducação no século XIXpt
dc.titleEnsino da leitura no método intuitivo: as palavras como unidade de compreensão e sentidopt
dc.title.alternativeTeaching reading by objective method: the words as units of understanding and senseen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista, Departamento de Ciências da Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara-
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1590/0104-4060.238-
dc.identifier.scieloS0104-40602001000200010-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileS0104-40602001000200010.pdf-
dc.relation.ispartofEducar em Revista-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.