You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127499
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMontoito, Rafael-
dc.contributor.authorGarnica, Antonio Vicente Marafioti-
dc.date.accessioned2015-08-26T19:22:35Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:57:32Z-
dc.date.available2015-08-26T19:22:35Z-
dc.date.available2016-10-25T20:57:32Z-
dc.date.issued2015-04-01-
dc.identifierhttp://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2236-34592015000100009&lng=pt&nrm=iso&tlng=en-
dc.identifier.citationHistória da Educação, v. 19, n. 45, p. 9-27, 2015.-
dc.identifier.issn2236-3459-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/127499-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127499-
dc.description.abstractResearch partly motivated by Lewis Carroll's Euclid and his modern rivals (1879) portuguese translation, this paper presents some hermeneutical remarks taken as necessary to understand the context in which such book was produced. The paper focuses particularly on education, in general, and on the teaching of mathematics and Geometry in victorian England.en
dc.description.abstractResearch partly motivated by Lewis Carroll's Euclid and his modern rivals (1879) portuguese translation, this paper presents some hermeneutical remarks taken as necessary to understand the context in which such book was produced. The paper focuses particularly on education, in general, and on the teaching of mathematics and Geometry in victorian England.en
dc.description.abstractParte de la investigación motivada por la traducción al portugués del libro Euclides y sus enemigos modernos, publicado por Lewis Carroll en 1879, este artículo se inscribe en una serie de estudios que tienen por objetivo hacer un examen hermenéutico de la obra. Son aquí discutidos temas relacionados como la educación, la educación matemática y la enseñanza de Geometría en la Inglaterra victoriana.es
dc.description.abstractRésumé Faisant partie de la recherche motivée par la traduction en portugais du livre Euclide et ses rivaux modernes, publié par Lewis Carrol en 1879 , cet article s'inscrit dans une série d'études dont le but est un examen herméneutique de cette oeuvre. On va tout particulièrement aborder des thèmes comme l'éducation, l'éducation mathématique et l'enseignement de la Géométrie en Angleterre victorienne.fr
dc.description.abstractParte da pesquisa motivada pela tradução para o português do livro Euclides e seus rivais modernos, publicado por Lewis Carroll em 1879, este artigo se inscreve numa série de estudos que visam a um exame hermenêutico dessa obra. São discutidos temas relacionados com a educação, a educação matemática e o ensino de Geometria na Inglaterra vitoriana.pt
dc.format.extent9-27-
dc.language.isopor-
dc.publisherAssociação Sul-Rio-Grandense de Pesquisadores em História da Educação-
dc.sourceSciELO-
dc.subjectLewis Carrollen
dc.subjectEuclid and his modern rivalsen
dc.subjectHistory of educationen
dc.subjectMathematics educationen
dc.subjectGeometryen
dc.subjectLewis Carrollpt
dc.subjectEuclides e seus rivais modernospt
dc.subjectHistória da educaçãopt
dc.subjectEducação matemáticapt
dc.subjectGeometriapt
dc.titleLewis Carroll, a educação e o ensino de geometria na Inglaterra vitorianapt
dc.title.alternativeLewis Carroll, education and the teaching of geometry in victorian Englanden
dc.title.alternativeLewis Carroll, la educación y el ensino de geometría en la Inglaterra victorianaes
dc.title.alternativeLewis Carroll, l'éducation et l'enseigment de géométrie en l'Angleterre victoriennefr
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionInstituto Federal Sul-Rio-Grandense-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationInstituto Federal Sul-Rio-Grandense, Campus Pelotas-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista, Departamento de Matemática, Faculdade de Ciências de Bauru-
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.1590/2236-3459/45579-
dc.identifier.scieloS2236-34592015000100009-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileS2236-34592015000100009-en.pdf-
dc.identifier.fileS2236-34592015000100009-pt.pdf-
dc.relation.ispartofHistória da Educação-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.