Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127545
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Morgado, Michelle Ferreira Zanchetta [UNESP] | - |
dc.contributor.author | Caldato, Patrícia | - |
dc.date.accessioned | 2015-09-17T15:24:08Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:57:37Z | - |
dc.date.available | 2015-09-17T15:24:08Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:57:37Z | - |
dc.date.issued | 2013-08-13 | - |
dc.identifier.citation | CALDATO, Patrícia. O uso da Geometria do Táxi no ensino de Análise Combinatória. 2013. 46 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências, Letras e Ciências Exatas, 2013. | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/127545 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127545 | - |
dc.description.abstract | This work presented a sequence of activities which aim at teaching of Combinatorial Analysis using the Taxicab Geometry, a geometry that is able of modeling the trajectories, of citizens and vehicles moving on blocks, along the axis of streets and avenues. These activities have been applied to a group of High School students, having as a teaching resource a game and using the Problem Solving methodology. The intention was to purpose lessons to flee that old routine of a traditional methodology where the resources are only involved as chalk, blackboard or textbook, trying to attract more students' attention and connect teaching of Mathematics to them life | en |
dc.description.abstract | Este trabalho apresenta uma sequência de atividades voltadas ao ensino de Análise Combinatória utilizando a Geometria do Táxi, que é uma geometria capaz de modelar as trajetórias, dos cidadãos e dos veículos que se deslocam entre quarteirões, ao longo dos eixos de ruas e avenidas. Estas atividades foram aplicadas a um grupo de alunos do Ensino Médio, tendo como recurso didático um jogo e usando como metodologia a Resolução de Problemas. A intenção foi proporcionar aulas que fujam daquela velha rotina de uma metodologia tradicional onde somente são envolvidos os recursos como giz, quadro ou livro didático, buscando atrair mais a atenção dos alunos e conectar o ensino de Matemática ao cotidiano deles | pt |
dc.description.sponsorship | Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES) | - |
dc.format.extent | 46 f. : il. grafs. tabs. | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.source | Aleph | - |
dc.subject | Analise combinatoria | pt |
dc.subject | Geometria do Táxi | pt |
dc.subject | Jogos | pt |
dc.subject | Resolução de Problemas | pt |
dc.title | O uso da Geometria do Táxi no ensino de Análise Combinatória | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/14-09-2015/000846659.pdf | - |
dc.identifier.aleph | 000846659 | - |
dc.identifier.capes | 33004153071P0 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.