Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127643
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Barbanti, Luciano [UNESP] | - |
dc.contributor.author | Negro, Victor Alonso | - |
dc.date.accessioned | 2015-09-17T15:24:43Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:57:50Z | - |
dc.date.available | 2015-09-17T15:24:43Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:57:50Z | - |
dc.date.issued | 2014-12-08 | - |
dc.identifier.citation | NEGRO, Victor Alonso. A cobweb e recursão. 2014. 46 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências, Letras e Ciências Exatas, 2014. | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/127643 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/127643 | - |
dc.description.abstract | This work deals with the teaching of some concepts on recurrent equations taking in account the cobweb.The method used to construct the cobweb is easily assimilated, and has connection with topics of high school and helps students to think recursively with the support of a geometric point of view, in a predominantly algebraic environment .It will be presented strategies for solving linear recurrences of the first and second order, seeking to leave high school teachers to be understanding the concepts, allowing in this way applications in their classes. Furthermore, the work deals with singular points and stability in the non-linear case. Finally ideas are given for practical training of students in class. | en |
dc.description.abstract | Esse trabalho apresenta uma proposta relacionada ao ensino de alguns conceitos de equações recorrentes com um olhar voltado para a cobweb. Sua construção ajuda o aluno a pensar recursivamente, apoiado em um ponto de vista geométrico, num ambiente predominantemente algébrico. Serão apresentadas estratégias para a resolução de recorrências lineares de primeira e segunda ordem, buscando deixar para o professor do ensino médioa compreensão dos conceitos, para que ele possa aplicar em suas aulas. Ademais, o trabalho trata de pontos singulares e estabilidade, no caso não linear. No final, são dadas ideias para o tirocínio dos alunos em classe. | pt |
dc.format.extent | 46 f. : il., gráfs. | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.source | Aleph | - |
dc.subject | Matemática (Ensino médio) - Estudo e ensino | pt |
dc.subject | seqüências recorrentes (Matemática) | pt |
dc.subject | Teoria de recursão | pt |
dc.subject | Modelos matematicos | pt |
dc.subject | Matemática - Metodologia | pt |
dc.title | A cobweb e recursão | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | http://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/14-09-2015/000846699.pdf | - |
dc.identifier.aleph | 000846699 | - |
dc.identifier.capes | 33004153071P0 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.